Matemātika profesionālā vidējā izglītībā
Автор
Gigola-Fjodorova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba nosaukums ir „Matemātika profesionālajā vidējā izglītībā”.
Darbā ir pamatota profesionālas izziņas intereses izveidošanas nepieciešamība matemātikas apmācībā. Maģistra darbā izstrādāts atbalsta materiāls vidēja līmeņa profesionālo mācību iestāžu matemātikas skolotājiem, kurš sastāv no praktiska rakstura uzdevumiem. Autore parāda, ka praktiska rakstura uzdevumi ir efektīvi instrumenti, lai attīstītu skolēnu izziņas interesi. Ja uzdevumi ir interesanti, labi izveidoti, tad skolēnu interese par matemātiku palielināsies ar katru uzdevumu.
Maģistra darbs strukturāli veidots trijās nodaļās.
Pirmā nodaļa sevī ietver zinātniskās literatūras bāzes apskatu un aktualitātes pamatojumu.
Otrajā darba nodaļā tiek aplūkots augstākas matemātikas minimums, ko var izklāstīt vidējā līmeņa profesionālo mācību iestāžu audzēkņiem.
Trešā darba nodaļa ietver autores izstrādātos un no citiem avotiem atlasītos praktiskos uzdevumus ar risinājumiem. The research is devoted to the study of the auxiliary materials oriented on mathematics teachers of intermediate professional educational establishments. The most important aspect in teaching of mathematics is the necessity of the professional cognitive interests formation in students, thus, the purpose of the Magister Work “Mathematics in professional secondary education” is to prove that the best way to raise students interest in learning mathematics is through developing the tasks so that the students can relate the study subject to their everyday life experience.The research is divided into theoretical and practical parts. The first part presents the relevant scientific literature basement survey and proof of theme's actuality. The second part contains minimum of higher mathematics, as necessary for the vocational secondary school students. Third part contains practical exercised created by the author and collected from other sources.