Vadošās acs ietekme uz lasītprasmi skolas vecuma bērniem
Author
Raciborska, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Gunta
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 38 lapaspusēm. Tas satur 20 attēlus, 5 tabulas, 3 pielikumus un 21 atsauce uz literatūras avotiem.
Darba mērķis bija novērtēt vadošās un nevadošās acs stabilitātes saistību ar lasītprasmi. Pētījumā tika pielietota vadošā acs tika noteikšana ar spoguļa metodi, ar apmiglojošo lēcu. Vadošā acs un lasīšanas ātrums tika novērtēta 795 skolēniem.
Novērtējot vadošās acs stabilitāti, tika iegūts, ka tā kļūst stabila skolas vecumā, 13 gadu vecumā. Atšķirības starp dzimumiem netika novērotas
Izvērtējot vadošās acs stabilitātes ietekmi uz lasīšanas ātrumu, tika iegūts, ka nestabilas acu dominances gadījumā ir labāks lasīšanas ātrums
Atslēgas vārdi: Vadošā acs, stabilitāte, lasīšanas ātrums. Bachelor thesis is written in Latvian, in computer typestting on 38 pages. It contains 20 figures, 5 tables and 3 appendixes. There are 20 references to literature souces.
Aim is to evaluate dominant and non-dominant eye obligation ith reading skills. Dominant eye was determine with mirror method and blurred lenses. Reading skills and dominant eye was investigated for 795 childrens.
Observe stability of dominant eye was obtained, that eye stability is proportional to age. From 6 to 13 years, 67% of childrens have unstable eye.
Gender difference between girls and boys did'nt observe.
When evaluating the stability of leading eye in corelation with the speed of reading it was shown that fragile dominance of eyes ensures better speed of reading than a stabile leading eading eye.
Key words: Dominant eye, stability, reading skill.