• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Datortehnoloģijas vispārizglītojošā fizikā

Thumbnail
View/Open
304-24928-Balodis_Maris_SkFi020005.pdf (1.082Mb)
Author
Balodis, Māris
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Broks, Andris
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā tiek apskatītas datortehnoloģiju pielietojums mācību procesā. Tiek analizēti raksturīgie IKT ieviešanas bremzējošie un veicinošie faktori, kā arī izglītības iespējamie attīstības ceļi. Tāpat tiek izvērtētas ar datorizāciju saistītās mācību procesa izmaiņas un tās pedagoģiskais aspekts. Darbā ir veikta vispārizglītojošās fizikas kursa interaktīvās problēmorientētās mācības stundas praktiskā izstrāde, analizēts negatīvais un pozitīvais ieguvums. Ir aplūkoti galvenie pieejamie mācību materiāli, to pārveidošanas un pielietošanas iespējas. Darba noslēgumā analizētas tradicionālo zināšanu novērtēšanas metožu pedagoģiskās problēmas un kā viens no risinājumiem tiek piedāvāta datorizētā testēšana. Darba apjoms ir 57 lpp, tajā ir 17 attēli un 9 pielikumi. Atslēgvārdi: fizikas izglītība, didaktika, IKT vispārizglītojošā fizikā, datortehnoloģijas mācību tēmu izstrādē.
 
In the Master’s Degree Work the application of computer technologies in a training process is observed. The characteristic factors that delay or promote ICT implementation are analyzed as well as possible ways of education development. Similarly the changes of the training process that are connected with its computerization are evaluated as well as the pedagogical aspects of the process. In the Work the practical development of general not specialized physics course interactive problem oriented lessons has been carried out and both negative and positive gain has been also analyzed. In the final part of the Work the pedagogical problems of traditional knowledge evaluation methods have been analyzed and, as one of solutions, the computerized testing is proposed. The volume of the Work is 57 pages; it contains 17 pictures and 9 supplements. Key words: education in physics, didactics, ICT in general not specialized physics, computer technologies in the development of subjects.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23691
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV