• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klientu apkalpošanas biznesa procesu uzlabošana IT pakalpojumu sniegšanas uzņēmumā

Thumbnail
View/Open
304-37182-Osovitnijs_Aleksejs_ao05015.pdf (964.2Kb)
Author
Osovitnijs, Aleksejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Dosbergs, Dainis
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Palielinoties klientu skaitam uzņēmumā pārvaldīt uzņēmuma procesus kļūst arvien grūtāk un darbietilpīgāk. Šīs problēmas risināšanai eksistē divi varianti: palielināt uzņēmuma darbinieku skaitu vai uzlabot esošos uzņēmuma procesus. Uzņēmuma darbinieku skaita palielināšana ir pagaidu risinājums, jo ar uzņēmuma izaugsmi, proporcionāli jāpalielina arī uzņēmumā darbinieku skaitu, līdz ar to aug arī uzņēmuma izmaksas, kas nav īpaši labi krīzes laikā un tad uzņēmumā direktors agri vai vēlu nonāk pie biznesa procesu uzlabošanas. Bakalaura darbā “Klientu apkalpošanas biznesa procesu uzlabošana IT pakalpojumu sniegšanas uzņēmumā” veikta uzņēmuma biznesa procesu analīze ar mērķi uzlabot tos. Balstoties uz novērotajiem trūkumiem, izvirzīti priekšlikumi un aprakstīti uzlaboti biznesa procesi. Balstoties uz uzlabotajiem biznesa procesiem uzskaitītas nepieciešamās prasības atbalsta informācijas sistēmai. No bakalaura darba iegūtiem rezultāti atvieglos uzņēmumam lēmuma pieņemšanu par informācijas sistēmas izstrādi vai arī kāda esoša risinājuma ieviešanu.
 
With increasing number of enterprise customers managing company's processes are becoming difficult and laborious. There are two options to solve this problem: increase the company's number of employees or improve existing processes. Increase the number of employees in the company is a temporary solution, because when company is growing proportionally grows the number of employees what increases the company's costs, what is not particularly well during the crisis and then director of the company sooner or later comes to business process improvement. Bachelor work "Customer Service Business Process Improvement in IT Service Enterprise" is made for the company's business processes analysis with the aim to improve them. The proposals are put forward and improved business processes are described based on observed shortcomings. Based on improved business processes the necessary requirements for support information system are listed. The results obtained from bachelor's work will facilitate the decision-making for enterprise to develop information system, or implements the existing solution.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23763
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV