Lasītprasmes attīstīšana matemātikas mācību procesā
View/ Open
Author
Oše, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Lasītprasmes attīstīšana matemātikas mācību procesā” tiek konstatēts skolēnu lasītprasmes līmenis. Domājot par skolēnu lasītprasmes attīstīšanu, tiek izstrādāts skolotāju atbalsta materiāls skolēnu lasītprasmes attīstīšanai matemātikas mācību procesā.
Darbs sastāv no divām nodaļām: 1.nodaļā tiek noskaidrots skolēnu lasītprasmes pašnovērtējums, skolotāju vērtējums par skolēnu lasītprasmēm, kā arī konstatēts skolēnu lasītprasmes reālais līmenis, kas tiek salīdzināts ar starptautiskā lasītprasmju novērtējuma OEDC PISA datiem; 2.nodaļā tiek piedāvāti autores izstrādāti uzdevumi un ieteikumi lasītprasmes attīstīšanai gan pamatskolas (7.-9.klase), gan vidusskolas (10.-12.klase) skolēniem matemātikas mācību procesā.
Atslēgvārdi: lasītprasme matemātikā, matemātika, lasītprasmes attīstīšana matemātikā, matemātikas mācību process. Diploma work ”Literacy development in mathematics teaching-learning process” is based on research of students’ literacy level. To develop students’ literacy skills in mathematics new supporting and educating material is being drafted for teachers.
Diploma work consists of two parts:
The first chapter describes students’ literacy self-appraisal, teachers’ evaluation of students’ literacy level, and states the real level of students’ literacy level comparing to international literacy assessment OEDC PISA data.
The second chapter offers mathematical tasks by the author of diploma work for literacy development for primary school (grades 7.- 9.) and secondary school (grades 10.– 12.).
Key words: literacy in mathematics, mathematics, literacy development in mathematics, mathematical learning process.