Kustības virzienu uztveres jutības novērtējums skolas vecuma bērniem
Author
Krastiņa, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Kassaliete, Evita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 36 lapaspusēm un sastāv no 29 attēliem un 30 atsaucēm uz literatūras avotiem.
Globālās kustības uztveres pētījumi palīdz precīzāk izprast redzes sistēmas uzbūvi, specifisku smadzeņu apgabalu funkcionālo aktivitāti un nozīmi apkārtējās vides uztverē.
Darba mērķis: Noteikt kustības virzienu uztveres jutības sadalījumu skolas vecuma bērniem.
Darba uzdevumi: Izpētīt, kā veidojas kustības un virzienu uztvere. Noteikt, kā stimula virzības ātrums ietekmē globālās kustības virzienu izšķiršanas spēju.
Rezultāti: Globālās kustības uztveres slieksnis pieaug, palielinoties stimula ātrumam. Palielinoties kustības ātrumam, izteiktāks kļūst virzienu jutības sadalījums (dominē vertikālais virziens – uz leju).
Atslēgas vārdi: kustība, globālā kustība, kustības uztvere, virziens, ātrums, slieksnis, bērni The Bachelor Thesis is written in Latvian with 36 pages consisting of 29 figures and 30 references within the literature.
Studies of motion perception help to understand the structure of the visual system, brain regions specific functional activity and the importance of environmental perception.
Purpose: To determine the directional sensitivity of motion perception in school age children.
Tasks: Exploring the formation of motion perception and directional sensitivity. To clarify the effects of velocity on motion and directional sensitivity.
Results: Motion perception threshold increases with increasing stimulus rate. Increasing stimulus velocity is becoming prominent in the direction of the sensitivity distribution (dominated by the vertical direction).
Keywords: motion, global motion, motion perception, direction, velocity, threshold, children