Meklēšanas uzdevuma prasmes skolas vecuma bērniem un pieaugušajiem
Author
Alberte, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Timrote, Ieva
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs uzrakstīts latviešu valodā uz 34 lappusēm. Tas satur 2 tabulas, 24 attēlus, 23 atsauces uz literatūras avotiem un 1 pielikumu.
Darba mērķis bija noteikt un salīdzināt meklēšanas uzdevuma prasmes skolas vecuma bērniem un pieaugušajiem, izmantojot drukātu un datorizētu meklēšanas uzdevumu.
Eksperimentā piedalījās 194 skolēni no 6 līdz 17 gadiem, kuri veica meklēšanas uzdevumu, skaitot simbolus drukātā un reģistrējot datorizētā testa versijā, un 36 pieaugušie vecumā no 21 līdz 59 gadiem, kuri papildus skaitīja simbolus datorizētā testa versijā.
Svarīgāko parametru – uzdevuma veikšanas laika un precizitātes – analīze liecina, ka ar vecumu šīs prasmes uzlabojas, 30 gados sasniedzot maksimumu, bet pēc tam pakāpeniski pasliktinās.
Atslēgvārdi: meklēšanas uzdevums, uzmanība, skolas vecuma bērni, pieaugušie, meklēšanas veids Bachelor thesis is written in Latvian. It consists of 34 printed pages which contains 2 tables, 24 figures, 22 references and 1 appendix.
The aim was to determine, compare and contrast visual search skills for school-age children and adults, using printed and computer based search tasks.
The participants of the experiment were divided into 2 groups: 194 school-aged (6 – 17) children and 36 adults (21 – 59). Both groups completed a search task, counting printed symbols and registering them on a computer, in addition, the adult group counted symbols in a computerised test version.
Analysis of the following parameters – task completion time and accuracy, indicates that over time these skills improve, reaching the peak at age 30 and gradually worsen afterwards.
Keywords: visual search, attention, school-age children, adults, search orientation