Skata fiksācijas vārdu un nevārdu uztveres testos
Author
Zariņa, Žanna
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Kassaliete, Evita
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 50 lapām. Tas satur 12 tabulas, 20 attēlus, 5 pielikumus un 34 atsauces uz literatūras avotiem.
Darba mērķis: Noteikt sākotnējo fiksācijas pozīciju vārdu atpazīšanas un nevārdu kodēšanas testos.
Eksperimenta dalībnieki: 9 cilvēki, no kuriem 3 pieder pie skolēniem ar lasīšanas grūtībām, 3 pie kontroles grupas, 3 – pieaugušie bez lasīšanas problēmām.
Metode: Acu kustības tika reģistrētas ar iViewX mēriekārtas palīdzību. Kā stimuli tika izveidoti dažāda garuma 24 vārdi un 24 nevārdi.
Rezultāti, secinājumi: Parādoties stimulam, fiksācijas tiek veiktas tā otrajā pusē. Fiksācija nevārdos ir tuvāk centram, nekā vārdos, un atšķirība starp mērķa un kontroles grupām tajos ir statistiski nenozīmīga. Stimulam pagarinoties, fiksācija notiek tālāk no centra. Pieaugušo dalībnieku fiksējošas acu kustības ir visprecīzākās.
Atslēgas vārdi: fiksācija, vārdu atpazīšana, nevārdu kodēšana, vārda garums, lasīšanas grūtības. The Bachelor Thesis is written in Latvian on 50 pages. It contains 12 tables, 20 figures, 5 appendixes and 34 references.
Purpose: Determine the initial eye fixation location in word and non-word perception tests.
Subjects: 9 participants, 3 of them are with a reading problems, 3 from control group, 3 – adults without any reading disability.
Methods: Eye movements was detected by using iView X eye tracker. 24 words and 24 non-words of different length were made as stimuli. Results and conclusions: In the event of stimulus, the fixation is carried out in the second half. Fixation in the non-word is closer to the centre as compared to words, and, the difference between target and control group is statistically insignificant. With stimulus increasing, fixation occurs further from the centre. Eye movement fixation among adult participants is the most accurate.
Keywords: fixation, word perception, non-word decoding, length of a word, reading difficulties