Apgaismojuma ietekme uz lasīšanas ātrumu cilvēkiem ar redzes lauka defektiem
Author
Anspoka, Inguna Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Apsīte, Lilita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs uzrakstīts datorsalikumā uz 57 lapām. Tas satur 34 attēlus, 5tabulas, 1 pielikumu, 21atsauces uz literatūras avotiem.
Darba mērķis. Noskaidrot, vai pastāv sakarība starp apgaismojumu un lasīšanas ātrumu cilvēkiem ar redzes lauka defektiem un atrast optimālo apgaismojumu lasīšanas ātruma uzlabošanai cilvēkiem ar redzes lauka defektiem.
Dalībnieki. 15 dalībnieki vecumā no 19 līdz 22 gadiem bez redzes lauka defektiem un 10 vājredzīgie vecumā no 9 līdz 18 gadiem ar redzes lauka defektiem.
Metode. Eksperimenta dalībniekiem lasīšanas ātrums tika mērīts pie mainīga apgaismojuma ar un bez simulētām skotomām.
Rezultāti un secinājumi. Ir statistiski nozīmīga atšķirība starp lasīšanas ātrumiem, lasot ar redzes lauka defektiem pie dažādiem apgaismojumiem.
Atslēgas vārdi. Redzes lauka defekti, lasīšanas ātrums, apgaismojums. Bachelor thesis is written in Latvian, it consists of 57 printed pages, 34 figures, 5 tables, 1 appendices and 21 references.
Aim. Evaluate, if there is any connection between lighting and reading speed for people with visual field defects, and finding the optimal lighting for maximum reading speed.
Subjects. 15 individuals of 19 –22 years of age range with no visual field defects and 10 low –sighted indivisuals of 9 –18 years of age range with visual field defects.
Method. The reading speed was measured for different lighting levels for subjects with and without visual field defects.
Results and conclusion. There is statistically significant importance for different levels of lighting on reading speeds for subjects with visual field defects.
Key words. Visual field defects, reading speed, lighting.