Uzņēmums kā masu apkalpošanas sistēmas matemātiskais modelis
Author
Samoilovs, Deniss
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Budkina, Nataļja
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā apskatīti masu apkalpošanas teorijas elementi ar mērķi aprakstīt un uzlabot VSAA visvairāk noslogotākās filiāles darbību Rīgā. Tiek konstruēts šīs masu apkalpošanas sistēmas vienkāršots teorētiskais modelis, kā arī daudz precīzāks bāzes modelis, kurš tiek simulēts ar datorprogrammas AnyLogic palīdzību. Bāzes modelī ņemti vērā pusdienas laiks, atšķirīgie apkalpošanas laika sadalījumi dažādiem kanāliem un atšķirīgie sadalījumi laika intervāliem starp pieprasījumiem dažādu pieprasījumu veidiem. Ar simulāciju palīdzību ir izpētīti: modelis ar papildus pievienotu kanālu, modelis kur vienā atsevišķajā kanālā ir prioritāte visbiežāk ienākošam pieprasījuma veidam, kā arī citi modeļi. Kā ātrs, ekonomisks un efektīvs uzlabošanas veids ir rekomendēts modelis, kurā viena kanālā visbiežāk ienākošais pieprasījuma veids tiek apkalpots ar prioritāti. The purpose of this paper is to study the elements of queuing theory and to describe and improve the servicing in the busiest VSAA branch in Riga. The simplified theoretical queuing model was presented and more precise base model with the help of simulation using AnyLogic software presented. Structure of this model allows for lunch break time, different servicing time distribution functions for various channels and different distribution functions for the time difference between incoming requests. An author is researching following models: the model with an additional channel, model with existing priority for servicing the most frequent application type, as well as other models. In conclusion the model with existing priority for servicing the most frequent application type is recommended as it is fast to apply, cost saving and effective.