Astronomijas elementu integrēšana citu dabaszinātņu mācību priekšmetos vispārizglītojošā vidusskolā
Author
Veide, Emīls
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Vilks, Ilgonis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir apzināt astronomijas izglītības situāciju Latvijas skolās, noskaidrot dabaszinātņu mācību priekšmetos iekļauto astronomijas tematu apjomu, kā arī atrast efektīvākās metodes pilnvērtīgai astronomijas elementu integrēšanai šajos mācību priekšmetos.
Tā kā astronomija vairs praktiski nav apgūstama kā atsevišķs mācību priekšmets, ir svarīgi astronomijas elementus iekļaut citos mācību priekšmetos. Darbā aprakstītas metodes, ar kādām veiksmīgāk īstenot mācību standarta un programmas prasību izpildi, aplūkoti dažādi aprēķinu uzdevumi un to risinājumi, kas sekmē pareizu priekšstatu veidošanos par kosmiskās pasaules likumsakarībām, kā arī praktiskie darbi, kurus veicot skolēni iegūst praktiskas iemaņas debess spīdekļu novērošanā un prasmi orientēties zvaigžņotajās debesīs.
Pētījuma rezultāti un piedāvātie risinājumi var būt noderīgi dabaszinātņu mācību priekšmetu skolotājiem, plānojot kārtējo mācību stundu. The aim of this work is to study astronomy education in schools of Latvia, find out how many topics of astronomy are included in other science subjects, as well as to find the most effective methods of astronomical feature integration in these subjects.
Since astronomy is no longer a separate subject in secondary school, it is important to include astronomical elements into other subjects. The work provides methods which can be used to successfully implement education standards and program requirements, various calculation tasks and solutions that contribute to the formation of a proper idea of the cosmic world regularities, as well as practical works where students get practical skills in celestial body observation and orientation skills in the starry sky.
The research results and proposed solutions may be useful for teachers of different science subjects when planning yet another lesson.