Lasīšanas atmiņas novērtēšana ar tekstu uz monitora un drukātu tekstu
Author
Pozņaka, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Lācis, Ivars
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 66 lapām. Tas satur 11 attēlus, 14 tabulas un 114 atsauces uz literatūras avotiem.
Izveidota modificēta lasīšanas atmiņas testa versija latviešu valodā diviem burtu 12pt un 14pt izmēriem.
Parādīts, ka lasot uz papīra iespiestu tekstu, atceras vairāk informācijas, turklāt 12pt tekstā atšķirība ir 7%. Lasot drukāto un digitālo tekstu, atmiņas iegaumēšanas apjoms nav atkarīgs no lasāmā teksta burtu izmēra. Papildus iegaumēšanas uzdevums lasīšanas laikā paildzina lasīšanas laiku visiem izmantotajiem stimuliem pie jebkura teksta burtu izmēra. Atšķirība ar un bez papildus uzdevuma viena teikuma lasīšanas laikam pieaug, palielinoties lasāmo teikumu skaitam. Master Thesis is written in Latvian on 66 pages. It contains 11 images, 14 tables and 114 references.
Reading memory test version in Latvian is developed for two letter sizes 12pt un 14pt.
It is shown that during reading of printed text from paper, capacity of memory is bigger than during reading from screen and on 12pt it’s 7%. While reading the printed and digital texts, capacity of memory does not depend of text font size. Memorizing task prologates reading time in case of any font size. The difference increases with the number of readable sentences and amount of memorizing words.