Sporta likmju tirgus efektivitāte
Author
Priedīts, Matīss
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Valeinis, Jānis
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs ir izstrādāts par sporta likmju tirgu, novirzēm tajā un maržas piešķiršanas veidiem. Lai dati būtu uzskatāmi, tika izmantota galveno komponenšu analīze. Novērtējot maržu, tika izmantota normalizācija, vienāda sadale, koeficientu attiecība, Šina metode. Tika salīdzināti dažādi varbūtību vērtējumi, un varbūtību rangu vērtējums atzīts par labāko. Apskatītās novirzes - favorītu-pastarīšu, mājinieku pastarīšu un arbitrāža. Darbā izmantoti bukmeikeru kantoru "Bet365", "BWin", "Interwetten", "Ladbrokes", "Pinnacle", "William Hill", "BetVictor" koeficienti, kā arī koeficientu salīdzināšanas servisa "Betbrain" pieejamie dati. This thesis is devoted to betting market research, bias in it and margin allocation. In order to create informative graphs principal component analysis was used. To evaluate margin normalization, equal allocation, odds ratio and Shin method were used. Comparision between scoring models showed that rank probability score was the best method to evaluate probabilities. Favorite-longshot bias, home team underdog bias and arbitrage were analyzed. Odds from bookmakers "Bet365", "BWin", "Interwetten", "Ladbrokes", "Pinnacle", "William Hill", "BetVictor" were used and also odds comparision service "Betbrain" odds.