Redzes asuma treniņu efektivitāte
Author
Fersino, Angela
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Ikaunieks, Gatis
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts angļu valodā uz 27. lappasspusēm, satur 12 attēlus, 1. tabulu un tajā ir atsauksmes uz 21. literatūras avotu. Darba mērķis ir novērtēt redzes asumu uzlabojošo treniņu efektivitāti. Viens no iemesliem pazeminātai redzei var būt palielināta tuvuma slodze, kā arī pazeminātas spējas veikt dažādus vizuālos uzdevumus. Trenējot šīs spējas, redzes sistēma labāk pielāgojas palielinātai tuvuma slodzei. Pētījumā piedalījās 24 bērni, kuriem tika doti dažādi redzes treniņi 3 mēnešu periodā. Redzes asums treniņu beigās būtiski uzlabojās (p<0.0001), salīdzinot ar treniņu sākumu. Vidējais uzlabojums bija 0,19 logMAR vienības. Dalībniekiem ar miopiju ametropijas lielums treniņu beigās būtiski samazinājās. The Bachelor thesis is written in English on 27 pages. It contains 12 figures, 1 table, and 21 references. The aim of this research is to assess how effective are visual training for visual acuity improvement. One of the causes of the lowering of VA could be proximal visual stress associated also to low-quality general visual skills. By improving visual skills, the visual system will be more fluid and flexible to support the proximal work required by study/work. Different visual task were given for 24 children during 3 months period. Visual acuity after training was significantly better (p<0.0001) comparing with acuity values before training. Average improvement was 0.19 logMAR units. Optical refraction for myopic subjects after training significantly reduced.