Figūru un krāsu uztvere bērniem
Author
Bambāne, Megija
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Gunta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 30 lapaspusēm. Tas satur 25 attēlus, 1 tabulu, 16 atsauces uz literatūras avotiem. Bakalaura darba mērķis bija izpētīt krāsas un formas uztveri bērniem. Lai to veiktu, pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem tika doti uzdevumi: uzzīmēt krāsu un figūru, apvilkt visus zilos trijstūrus no izveidotajiem trijstūra stimuliem. Secināju, ka uzzīmējot krāsu galvenokārt tiek attēlota forma, bērni no 6 gadiem spēj izšķirt ģeometriskās figūras, bērna vecums ietekmē amodāla krāsojuma uztveri. Atslēgvārdi: uztvere, modāls, amodāls, kontūra, krāsa, figūra. Bachelor thesis is written on 30 pages in Latvian. It contains 25 pictures, 1 table, 16 references. The purpose of Bachelor thesis was to explore color and form perception in children. The tasks were given to preschool and primary school children: to draw a color and a figure, to mark all the blue triangles from the seen triangular stimuli. The main conclusion is that the color is mainly depicted in the form; 6 years old and older children distinguish geometric shapes, the child’s age affects the perception of amodal coloration. Keywords: perception, modal, amodal, contour, color, figure.