Metodisks palīgmateriāls matemātikā vidusskolai jaunā standarta realizācijai
Author
Penka, Krišjānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Metodisks palīgmateriāls matemātikā vidusskolai jaunā standarta realizācijai” mērķis ir izveidot metodisku palīgmateriālu vidusskolēniem matemātikā, kurā apskata sīkāk gadījuma klejošanu, tai skaitā Katalāna skaitļus un atvasinājuma jēdzienu, definīciju, atvasināšanas kārtulas un formulas. Teorētiskajā daļā tiek apskatīta Markova ķēdes definīcija, un teorēma par gadījuma klejošanu, kā arī funkcijas atvasinājuma fizikālā nozīme. Bakalaura darbā ir izveidota programma, kas simulē gadījuma klejošanu režģī, ar kustību uz leju. Bakalaura darbā secināts, ka izveidotais metodiskais palīgmateriāls palīdz skolēniem labāk saprast gadījuma klejošanu, varbūtību principu un atvasinājuma būtību. Izstrādāto programmu var izmantot, varbūtību aprēķināšanā, ar kādām daļiņa katrā soļu skaitā var nonākt līdz ekrāna malai. The aim of the bachelor's thesis “ Methodical Material in Mathematics for the Implementation of the New Standard in Secondary School” is to create a methodological material for the high school students in mathematics, which examines in more detail the random walking model, including Catalan numbers and the concept of derivative, definition, derivation rules and formulas. The theoretical part deals with the definition of the Markov chain, and the theorem about the random walking model as well as the physical significance of the function derivative. In the bachelor's thesis, there is a program that simulates the random walking model in a grid with downward movement. It was concluded that developed methodical material for high school students improves the understanding of the random walking model, the principles of probability and the nature of the derivative. The developed program can be used to calculate the probability with which a particle can reach the edge of the screen in each step.