Show simple item record

dc.contributor.advisorKassaliete, Evita
dc.contributor.authorPrezzi, Barbara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:09:44Z
dc.date.available2020-06-30T01:09:44Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76287
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50984
dc.description.abstractMaģistra darbs ir uzrakstīts angļu valodā uz 58 lappusēm. Darbā ir 19 attēls, 13 tabulas un 54 atsauces uz zinātnisko literatūru. Mācīšanās grūtības (LD) ir bieži sastopama problēma skolēniem Eiropas izglītības sistēmā. Vēl joprojām ir maza izpratne par LD un to cēloņsakarībām. Šī pētījuma mērķis ir izveidot pārskatu par problēmu, pamatā koncentrējoties uz attīstības disleksiju (DD), un izpētīt redzes treniņu iespējas, kuras var sniegt optometrists komandā ar citiem profesionāļiem. Rezultātā tika analizēti optometrista pielietoto treniņa metožu rezultāti 26 skolas vecuma bērniem ar disleksiju (15 vīrieši un 11 sievietes). Visiem redzes treniņu veikušajiem pacientiem uzlabojās viņu sniegums, tomēr tikai daži sasniedza atbilstošās vecuma grupas standarta kritērijus. Šie novērojumi iegūti visās izmantotajās testēšanas metodēs. Lielais laika intervāls starp redzes treniņu beigām un sekojošo novērtējumu neļauj apgalvot, ka sasniegtie rezultāti ir optometrista pielietoto treniņa metožu radīti.
dc.description.abstractThis thesis is written in English and consists of 58 pages. It contains 19 figures, 13 tables, and 54 references. Learning difficulties (LD) are a very diffused phenomenon in European classrooms, though we still have little understanding of their causalities. This study aims to give to the reader an overview of the problem, with a focus on developmental dyslexia (DD) and to explore the training possibilities that optometrists and other professionals can give to these subjects. In the end the results obtained by optometric training in 26 dyslexic school-age subjects were analysed (15 male and 11 female). All of the considered patients improved in their abilities, however only a few reached the standard criteria of normal age-related population. This observation was similar throughout all the testing methods used. The great time gap between the end of the training and the following evaluation does not allow us to state that the achieved results are an exclusive consequence of the visual training.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFizika
dc.subjectlearning difficulties
dc.subjectdevelopmental dyslexia
dc.subjectoptometric training
dc.subjectlearning
dc.titleOptometrisko treniņu efektivitāte bērniem ar mācīšanās grūtībām
dc.title.alternativeThe Efficiency of Optometric Training in Children with Learning Disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record