Fona ietekme uz Farnsworth D15 testa rezultātiem
Author
Elīte, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
Advisor
Trukša, Renārs
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 31 lapaspuses. Tas satur 20 attēlus, 1 tabulu, 47 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis: novērtēt fona ietekmi uz D15 testa rezultātiem cilvēkiem ar krāsu redzes deficītiem, pielietojot modeli, kas balstās uz krāsu kanālu ierosinājuma līmeņa aprēķiniem, kas atkarīgi no modelētajiem krāsu kanālu signāliem. Pētījumā tika izmantots matemātiskais krāsu uztveres modelis. Tas nodrošināja iespēju modelēt deitan krāsu redzes deficīta iespējamās kauliņu salikšanas secības un iegūstamos rezultātus Rezultātā tika secināts, ka ar matemātisko krāsu uztveres modeli ir iespējams noteikt, kā fons ietekmē Farnsworth D15 testa krāsu kauliņu sakārtošanas secību, rezultātus un ar kādu fonu ir iegūstami precīzākie rezultāti deitan krāsu deficītam. Pētījumā tika izmantots ahromātisks fons, zili-zaļš un sarkans fons, kas savā starpā atšķiras ar L un M vālīšu aktivitātes ierosināšanu. Savukārt, ar dzeltenu un zilu fonu, tika vairāk aktivizētas S vālītes. Atslēgas vārdi: krāsu redzes deficīti, krāsu sakārtošanas testi, krāsu redze, Farnsworth D15 tests, matemātiskais krāsu uztveres modelis The work is written in Latvia on 31 pages. It contains 20 images, 1 table, 47 references to literature sources. Purpose: assess the background effects on the D15 test results for people with colour vision deficits by applying a model based on the calculation of the suggested level of colour channels, depending on the signals of colour channels. As a result, it was concluded that the mathematical colour perception model could determine how the background influences the order of matching the colours of the Farnsworth D15 test and results and, which background gives the best results of the deitan discoloration from the background in the model. Achromatic background was used, blue-green and red background, with these backgrounds L and M cone activity were different. Yellow and blue background gives higher S cone activity. Key words: colour vision deficit, colour arrangement test, colour vision, Farnsworth D15 test, mathematical colour perception model