Akomodācijas un verģences traucējumu izplatība skolas vecuma bērniem
Author
Andrukoviča, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
Advisor
Slabcova, Jeļena
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 25 lappusēm. Tas satur 9 tabulas, 8 attēlus un 38 atsauces uz izmantoto literatūru. Darba mērķis bija novērtēt redzes funkciju traucējumu izplatību dažādās vecuma grupās. Tika novērtēti 889 skolēni no 7 skolām, kuriem piedaloties epidemioloģiskajā pētījumā tika veikta pilna redzes pārbaude. Darbs balstās uz Latvijas Universitātes 2011.-2013. gada redzes skrīninga projekta savāktiem datiem. Rezultāti parādīja, ka 26,3 % skolas vecuma bērniem ir akomodācijas traucējumi un 22,5 % ir veģences traucējumi. Visbiežāk sastopamas diagnozes ir akomodācijas ekscess vai aizdomas par to un konverģences nepietiekamība un aizdomas par to. Bachelor work is written in Latvian language on 25 pages. It contains 9 tables, 8 figures and 38 references. The aim of the study was to evaluate the prevalence of visual impairment in different age groups. Research data consist of 889 students from 7 schools who underwent a full vision test in the epidemiological study. The work is based on the University of Latvia 2011–2013. data collected by the annual vision screening project. The results showed that 26.3% of school-age children have accommodation disorders and 22.5% have vergence disorders. The most common diagnoses are accommodative excess or suspicion and convergence insufficiency or suspicion.