Skolas vecuma bērnu redzes skrīninga protokols
Autor
Brujeva, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
Advisor
Slabcova, Jeļena
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbs izstrādāts latviešu valodā uz 49 lapaspusēm. Tas satur 25 attēlus, 2 tabulas un 41 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis: no Latvijas Universitātes un ERAF projekta „Skolas vecuma bērnu redzes un redzes uztveres traucējumu pētīšana un diagnostikas metodikas izstrāde” Nr.2011/0004/2DP/2.1.1.1.0/10/APIA/VIAA/027 savāktiem datiem izveidot rekomendācijas par redzes skrīninga protokola uzlabošanu. Iegūtie rezultāti liecina, ka skolas vecuma bērniem ir jāpārbauda redze katrā vecuma posmā. No pirmās līdz ceturtās klases var veikt kādu vienu no verģences sistēmas novērtēšanas testiem (fūziju rezerves vai verģiences vieglums). AK/A lielumu var nevērtēt. Akomodācijas vieglumu jāvērtē katrā vecuma posmā. The master's thesis is written in latvian language on 49pages. It contains 25figures, 2tables and 41references to literature sources. Aim of the work: make recommendations on the data from the University of Latvia and the ERDF project “ Research of visual and visual perception disorders in school-age children and development of diagnostic methodology "Nr.2011/0004 /2DP/2.1.1.1.0/10/APIA/VIAA/027” improvement of the vision screening protocol. The results show that school-age children should have their vision screening checked at every age. From first to fourth grade, one of the tests to assess the slavery system (fusion reserve or ease of slavery) evaluation tests. AC/A may be underestimated. Ease of accommodation should be assessed at each age.