• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Praktisko darbu diferenciācija fizikas un bioloģijas apguvē

Thumbnail
View/Open
300-89534-Sneidere_Agneta_as18212.pdf (2.500Mb)
Author
Šneidere, Agneta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Dudareva, Inese
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Praktisko darbu diferenciācija fizikas un bioloģijas apguvē. Šneidere A., darba vadītāja Dr. phys. Dudareva I. Bakalaura darbs, 89 lappuses, četras nodaļas un 16 apakšnodaļas, 11 pielikumi 27 lappušu apjomā, izmantoti 20 literatūras avoti. Latviešu valodā. Darbā aprakstītas praktisko darbu diferenciācijas iespējas fizikas un bioloģijas mācību priekšmetos, kā arī iekļauti atlasīti nediferencēti un izveidoti diferencēti praktiskie darbi, kas tika aprobēti praksē skolā. Apkopojot rezultātus, secināts, ka izmantojot pēc pētāmās problēmas diferencētus praktiskos darbus, kā liecina skolēnu sniegums, skolotāju aptauja un ekspertu izvērtējums, iespējams pilnveidot eksperimentālās darbības prasmes – veikt eksperimentu, iegūt un reģistrēt datus un izvērtēt rezultātus. Lai izdarītu secinājumus par zināšanu pilnveidi, jāpiedāvā skolēniem regulāri veikt diferencētus praktiskos darbus.
 
Differentiation of practical work in the acquisition of physics and biology. Šneidere A., supervisor Dr. phys. Dudareva I. Bachelor’s thesis, 89 pages, four chapters and 16 subsections, 11 appendices of 27 pages, 20 sources of literature. Written in Latvian. The paper describes the possibilities of differentiation of practical work in the subjects of physics and biology, as well as includes selected undifferentiated and created differentiated practical work, which was approbated in practice at school. In conclusion, it would appear that by offering differentiated practical work in the learning process, as evidenced by students' performance, teacher surveys and expert evaluation, it is possible to improve experimental skills – to perform an experiment, obtain and register data and evaluate results. In order to draw conclusions about the development of knowledge, students should be offered to do differentiated practical work on a regular basis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59437
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV