Redzes noguruma ietekme uz skolēnu akomodācijas amplitūdu
Author
Busi, Silvia
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
Advisor
Ikaunieks, Gatis
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir uzrakstīts angļu valodā uz 67 lappusēm. Tajā ir 24 attēli, 8 tabulas un 63 atsauces uz literatūras avotiem. Darbā tika mērīta akomodācijas amplitūda (AA), izmantojot modificēto push-up testu, skolas vecuma bērniem vecumā no 8-11 gadiem pirms un pēc mācību stundām. Tika novērtēts, vai AA (D) izmaiņām dienas laikā ir saistība ar binokulārās redzes traucējumiem un ar redzes nogurumu. Kopumā AA pēc skolas samazinājās par (0,37±0,38D). Bērniem bez redzes traucējumiem, akomodācijas ekscesu vai konverģences nepietiekamību AA palielinājās (-0,46±0,49D), savukārt, skolēniem ar akomodācijas nepietiekamību, pamata esoforiju vai okulomotorās sistēmas problēmām AA samazinājās (1,20±0,26D), ANOVA p<0.01. Rezultāti rāda, ka AA izmaiņas dienas laikā ir atkarīgas no redzes funkciju traucējuma veida un no redzes noslodzes dienas laikā. The thesis is written in English on 67 pages. It contains 24 figures, 8 tables and 63 references. The amplitude of accommodation (AA) has been assessed with modified push-up test, before and after school in children aged 8-11 with the aim to understand correlation with binocular vision disorders and visual fatigue. In average AA reduced after school (0.37±0.38D). For children without vision disorders or with accommodative excess or convergence insufficiency AA increased (-0.46±0.49D), while for groups with accommodative insufficiency, basic esophoria, or oculomotor issue (OVP) AA reduced (1.20±0.26D), ANOVA p<.01. Results demonstrated that diurnal variation in AA strongly depends on visual conditions and on the performed activity.