Show simple item record

dc.contributor.advisorPladere, Tatjana
dc.contributor.authorGeriņa, Monta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:05:41Z
dc.date.available2023-09-05T01:05:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95173
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63431
dc.description.abstractBakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 32 lapaspusēm. Tas satur 18 attēlus un 44 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis bija noteikt, kā virtuālās realitātes vairākkārtēja video skatīšanās ietekmē cilvēka pašsajūtu un vizuālā uzdevuma izpildi. Pētījumā piedalījās 26 dalībnieki, kuru uzdevums bija pēc iespējas ātrāk un precīzāk sniegt atbildes vizuālā uzdevuma pildīšanas laikā, nosakot vai daudzplakņu ekrānā attēloti trīsdimensiju vai divdimensiju attēli, pēc virtuālās realitātes lietošanas. Pētījuma norises laikā tika noskaidrots sniegto atbilžu laiks un pareizība, turklāt tika novērtētas pašsajūtas izmaiņas. Rezultātā tika noteikts, ka vizuālā uzdevuma laikā trīsdimensiju attēli tika uztverti visātrāk, bet sniegto atbilžu laiks pie divdimensiju attēliem samazinājās pēc katras virtuālās lietošanas reizes. Salīdzinot pašsajūtas izmaiņas, lielākā daļa dalībnieku neizjuta kādu no diskomforta simptomiem.
dc.description.abstractThe bachelor thesis is written in Latvian on 32 pages. It contains 18 images and 44 references on literature sources. The aim was to determine how multiple viewings of video in virtual reality affect a person’s feeling of self and performance of a visual task. The study involved 26 participants, whose task was to provide answers as quickly and correctly as possible during a visual task, determining whether three-dimensional or two-dimensional images are displayed on a multi- plane screen, after using virtual reality. In this study, there were determined the time and correct response rate, and changes in symptoms. The results showed that the three-dimensional images during the visual task were perceived faster, but the response time for two-dimensional images decreased after each virtual reality use. Comparing symptoms, most participants did not experience any of the symptoms of discomfort.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFizika
dc.subjectvirtuālā realitāte
dc.subjectdziļuma uztvere
dc.subjectvizuālais uzdevums
dc.subjectsimptomi
dc.subjectdiskomforts
dc.titleUzdevuma izpildes un redzes komforta novērtējums pēc virtuālās realitātes tehnoloģijas lietošanas
dc.title.alternativeThe Assessment of Task Performance and Visual Comfort After Using Virtual Reality Technology
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record