Show simple item record

dc.contributor.advisorPladere, Tatjana
dc.contributor.authorRajkumar, Luxmyla
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:05:43Z
dc.date.available2023-09-05T01:05:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95661
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63439
dc.description.abstractBakalaura darbs ir rakstīts angļu valodā, un tā apjoms ir 26 lappuses. Tajā ir 12 attēli un 33 atsauces. Darba mērķis bija izpētīt pašreizējo situāciju virtuālās realitātes (VR) patēriņa jomā un novērtēt sabiedrības informētības pakāpi par tās ietekmi uz cilvēku, jo īpaši uz redzi, kā arī sniegt pārskatu par VR lietotāju pieredzi. Tika veikts šķērsgriezuma pētījums no 2023. gada februāra līdz martam, izmantojot tiešsaistes aptauju, kas izveidota Google veidlapās un izplatīta ar sociālo mediju platformu starpniecību. Atbildes tika vāktas no dažādu tautību cilvēkiem, un galīgie dati, kopumā 217 atbildes, tika pārnesti uz Microsoft Excel, lai veiktu analīzi. Rezultāti liecina, ka lielākā daļa lietotāju no respondentu vidus VR tehnoloģiju izmanto izklaidei, nevis izglītības vai medicīnas vajadzībām. Lai gan pastāv zināma nepareiza izpratne par šo tehnoloģiju, vairums indivīdu ir informēti par tās pamatnosacījumiem un attīstību. Respondenti ir maz atvērti tehnoloģijas izmantošanai redzes apmācības nolūkos un tās ieviešanai ikdienas dzīvē.
dc.description.abstractThe Bachelor thesis is written in English, and it has 26 pages. It contains 12 figures and 33 references. The aim was to explore the current situation in virtual reality (VR) consumption and to assess the degree of public awareness of its impact on humans, especially on their vision and to provide an overview of the VR user experience. A cross-sectional study from February till March 2023 was carried out using an online questionnaire created in Google forms and distributed though social media platforms. Responses were collected from people of various nationalities and the final data, a total of 217 responses, was transferred to Microsoft Excel to analyze. The results show that the majority of the users among the responders use VR technology for entertainment than educational or medical use. Although there is a certain amount of misconception of the technology, most individuals are aware of its basic setup and advancement of VR. Respondents are less likely open to use the technology for vision training purposes and to implement it in daily life.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOptometrija
dc.subjectvirtual reality,virtuālā realitāte
dc.subjectawareness,informētība
dc.subjectvision training,redzes treniņi
dc.subjectopinions,viedokļi
dc.subjectregular use,regulāra lietošana
dc.titleVirtuālās realitātes patēriņš un cilvēku izpratne par tās ietekmi uz redzi
dc.title.alternativeVirtual Reality Consumption and Human Awareness of Its Impact on Vision
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record