Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūmiņa, Gunta
dc.contributor.authorKoļeda, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:05:44Z
dc.date.available2023-09-05T01:05:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95704
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63441
dc.description.abstractBakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 40 lapaspusēm. Tas satur 34 attēlus, 5 tabulas, 8 pielikumus un 75 atsauces uz literatūras avotiem. Pētījuma mērķis bija novērtēt korelāciju starp lasīšanas fiksāciju acu kustību parametriem un Acadience Reading testa parametriem 1.-6. klašu skolēniem ar un bez lasīšanas traucējumiem. Tika veikti 378 acu fiksāciju kustību mērījumi teksta lasīšanas laikā, izmantojot Tobii Pro Fusion iekārtu pie 250 frekvences. Tika noskaidrots, ka acu fiksāciju vidējais ilgums ir labāks raksturlielums nekā acu fiksāciju skaits lasīšanas kvalitātes novērtējumam. Pētījumā tika izstrādātas normas latviešu valodas īpatnībām, vērtējot lasītprasmi un lasīšanas fiksāciju acu kustību – ilgumu un skaitu. Latvijā nav izstrādāta metodika fiksāciju acu kustību novērtēšanai un analīzei bērniem ar lasīšanas traucējumiem. Atslēgas vārdi: fiksāciju ilgums, fiksāciju skaits, lasīšanas traucējumi, skolas vecuma bērni.
dc.description.abstractBachelor’s thesis is written in Latvian, it contains 40 pages, 34 figures, 5 tables, 8 appendix and 75 references. The aim of the study was to evaluate the correlation between reading fixation eye movement parameters and Acadience Reading test parameters 1.-6. for students of classes with and without reading disorders. 378 measurements of fixation eye movements during text reading were performed using the Tobii Pro Fusion eye-tracker at a frequency of 250. The mean duration of eye fixations was found to be a better predictor of reading quality than the number of eye fixations. In the study, norms were developed for the peculiarities of the Latvian language, assessing reading ability and reading fixation eye movements – duration and number. In Latvia, no methodology has been developed for the evaluation and analysis of fixational eye movements in children with reading disorders. Key words: fixation duration, number of fixations, reading disorders, school-age children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFizika
dc.subjectfiksāciju ilgums
dc.subjectfiksāciju skaits
dc.subjectlasīšanas traucējumi
dc.subjectskolas vecuma bērni
dc.titleLasīšanas fiksāciju vidējais ilgums un skaits skolēniem ar un bez lasīšanas traucējumiem
dc.title.alternativeAverage Duration and Number of Reading Fixations in School-Aged Children With and Without Reading Disorders
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record