Lēnas sekošanas acu kustību parametri bērniem ar lasīšanas grūtībām
Author
Volberga, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Gunta
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 42 lapaspusēm. Tas satur 11 attēlus, 11 tabulas, 35 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis bija novērtēt saistību starp lēnas sekošanas acu kustību parametriem (latenci, ātruma precizitāti) un lasītprasmi, jo pētījumos pastāv pretrunīga informācija. Ar Tobii Pro Fusion video-okulogrāfu tika novērtētas lineāras un cirkulāras lēnas sekošanas acu kustības 1.-6. klases skolēniem ar un bez lasīšanas grūtībām. Tika secināts, ka lasīšanas grūtībām nav nozīmīga ietekme uz lēnas sekošanas acu kustību parametriem. Taču tika novērots, ka stimula kustības virziens būtiski ietekmē lēnas sekošanas acu kustību latenci un ātruma precizitāti bērniem ar un bez lasīšanas grūtībām. Latence ir ilgāka un ātrums ir mazāk precīzs, ja stimuls veic kustību lineāri nevis cirkulāri. The master's thesis is written in Latvian on 42 pages. It contains 11 figures, 11 tables, 35 references to literature sources. The aim of the study was to evaluate the relationship between parameters of smooth pursuit eye movement parameters (latency, velocity gain) and reading ability, as there is conflicting information in studies. Using the Tobii Pro Fusion video-oculography, linear and circular smooth pursuit eye movement latency and velocity gain were assessed in first through sixth grade children without and with reading difficulties. It was concluded that reading difficulty does not have a significant effect on smooth pursuit eye movement parameters. However, it was observed that the direction of stimulus movement significantly affects the latency and velocity gain of smooth pursuit eye movements in children with and without reading difficulties. Latency is longer and velocity is less accurate when the stimulus moves linearly rather than circularly.