Show simple item record

dc.contributor.advisorPladere, Tatjana
dc.contributor.authorRudene, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-28T01:03:50Z
dc.date.available2024-06-28T01:03:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101326
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66586
dc.description.abstractBakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 31 lapaspuses. Tas satur 17 attēlus un 29 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis bija noteikt kā virtuālā realitāte (VR) ietekmē redzes funkcijas – redzes komforts pēc virtuālās realitātes spēlēšanas. Bija noteiktas akomodācijas un konverģences izmaiņas virtuālās realitātes ietekmē un virtuālās realitātes saistība ar astenopiskajām sūdzībām cilvēkiem ar un bez redzes traucējumiem. Pētījumā piedalījās 88 cilvēki, viņi spēlēja Beat Saber sesiju 20 minūtes. Redzes funkcijas un subjektīvā pašsajūta bija novērtētas pirms un pēc virtuālās realitātes spēlēšanas. Rezultāti norādīja, ka virtuālās realitātes spēlēšanai ir statistiski nozīmīga ietekme uz konverģences tuvuma punktu un akomodācijas tuvuma punktu. Kā arī, pēc virtuālās realitātes spēlēšanas bija novērojamas astenopisko sūdzību simptomu atšķirības, salīdzinot tos ar dalībnieku pašsajūtu pirms virtuālās realitātes spēlēšanas. Dalībnieki pārsvarā sūdzējās par galvas diskomfortu – galvassāpēm, galvas saspringumu, galvas spiešanas un smaguma sajūtu.
dc.description.abstractBachelor thesis is written in Latvian on 31 pages. It contains 17 figures and 29 references. The aim of the study was to determine how virtual reality (VR) affects visual functions – visual comfort following virtual reality gaming. Accommodation and convergence change due to virtual reality were evaluated and virtual reality relation to asthenopia in individuals with and without vision problems. 88 people participated in the study, they were playing Beat Saber session for 20 minutes. Visual functions and subjective well-being were assessed before and after the virtual reality gaming. The results showed a statistically significant difference in the change in near point of convergence and near point of accommodation. Also, after virtual reality gaming difference in symptoms of asthenopia was shown comparing to subject’s well-being before virtual reality gaming. Participants mostly complained of head discomfort – headache, head tension, feeling of head pressure and heaviness in the head.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFizika
dc.subjectvirtuālā realitāte
dc.subjectredzes komforts
dc.subjectastenopiskās sūdzības
dc.subjectakomodācija
dc.subjectkonverģence
dc.titleRedzes komforta novērtējums pēc virtuālās realitātes ierīces spēļu lietošanas
dc.title.alternativeThe Assessment of Visual Comfort after Virtual Reality Gameplay
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record