• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vizuāli motorā koordinācija virtuālajā un fiziskajā vidē

Thumbnail
View/Open
304-101844-Makarova_Marina_mm21287.pdf (1.980Mb)
Author
Makarova, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
Advisor
Pladere, Tatjana
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 35 lappusēm. Tas satur 16 attēlus un 42 atsauces uz literatūras avotiem.Pētījuma mērķis bija noteikt cilvēka vizuāli-motorā koordinācijas īpatnības fiziskajā un virtuālajā vidē. Dalībniekiem bija uzdevums 20 minūtes spēlēt virtuālās realitātes spēli un veikt reakcijas testu izmantojot Sanet Vision Integrator sistēmu. Iegūtie rezultāti parādīja, ka uzdevuma izpildīšanas precizitāte mainījās atkarībā no testēšanas laikā izmantotajām rokām un mēģinājumu skaita. Savukārt virtuālās realitātes vidē precizitāte bija atkarīga no spēles sarežģītības līmeņa. Iegūtie rezultāti var tikt izmantoti, lai palīdzētu mācību programmas, kas pielāgotas individuālajām vizuāli-motorās koordinācijas vajadzībām, uzlabojot to efektivitāti.
 
The bachelor thesis is written in Latvian on 35 pages. It contains 16 images and 42 references on literature sources. The aim of the research was to determine the characteristics of human visual-motor coordination in physical and virtual environments. Participants were tasked to play a virtual reality game for 20 minutes and to perform a reaction test using The Sanet Vision Integrator system. The results showed that participants' performance accuracy varied depending on the hands used and the number of attempts during testing. In the virtual reality environment, accuracy depended on the difficulty level of the game. These results can be used to develop training programs tailored to individual visual-motor coordination needs, improving their effectiveness.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66768
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV