Show simple item record

dc.contributor.advisorCeple, Ilze
dc.contributor.authorGoliškina, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-30T01:04:07Z
dc.date.available2024-06-30T01:04:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102114
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66855
dc.description.abstractMaģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 51 lapaspusēm. Tas satur 29 attēlus, 3 tabulas, 2 pielikumus un 76 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis ir izvērtēt sakādisko acu kustību sniegumu bērniem ar un bez lasīšanas grūtībām (latenci, precizitāti un maksimālo ātrumu). Bērnu lasītprasme tika novērtēta ar Acadience® Reading lasītprasmes novērtēšanas testu, un pētījumā tika iekļauti 279 bērni bez lasīšanas grūtībām un 97 bērni ar lasīšanas grūtībām (zem 20. procentīles). Pētījumā analīzes daļā piedalījas 352 bērni (171 zēns un 181 meitenes). Iegūtie rezultāti norāda uz būtisku stimula horizontāla/vertikāla virziena ietekmi gan uz refleksīvo sakāžu maksimālo ātrumu, gan uz antisakāžu latenci un precizitāti. Netiek demonstrēta būtiska dzimuma un lasīšanas snieguma ietekme uz sakādisko acu kustību parametriem. Tiek novērota būtiska refleksīvo sakāžu latenci un precizitāti, un antisakāžu latenci, maksimālo ātrumu un precizitāti izmaiņas ar vecumu.
dc.description.abstractThe master's thesis has been written in Latvian on 51 pages. It contains 29 figures, 3 tables, 2 appendices and 76 references to literature sources. The purpose of the thesis was to evaluate the performance of saccadic eye movements in children with and without reading difficulties (latency, accuracy and peak velocity). Children's reading ability is assessed with (Acadience® Reading) and were included - 279 children without reading difficulties and 97 children with reading difficulties (below the 20th percentile). 352 children participated in the analysis part of the study (171 boys and 181 girls). The results showed a significant effect of the vertical/horizontal direction of the stimulus both on the peak velocity of reflexive saccades, and on the latency and accuracy of antisaccades. No significant effect of gender and reading abilities was observed on both reflexive saccade parameters and antisaccade parameters. Significant changes with age was observed on both reflexive saccade latency and accuracy, and antisaccade latency, peak velocity and accuracy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKlīniskā optometrija
dc.subjectsakādiskās acu kustības
dc.subjectsakādisko acu kustību parametri
dc.subjectlasīšanas sniegums
dc.subjectrefleksīvas sakādes
dc.subjectantisakādes
dc.titleSakādisko acu kustību parametri bērniem ar lasīšanas grūtībām
dc.title.alternativeSaccadic Eye Movement Parameters in Children with Reading Difficulties
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record