Redzes asuma noteikšana ar redzes izsaukto potenciālu metodi
Author
Hromcova, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Ikaunieks, Gatis
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs uzrakstīts latviešu valodā uz 20 lappaspusēm. Tas satur 5 attēlus, 7 grafikus, 15 literatūras avotu atsauksmes.
Atslēgas vārdi:
Redzes izsauktie potenciali, psihofizikālā metode, korelācija.
Darba mērķis:
Izpētīt objektīvo elektrofizioloģisko redzes asuma novērtēšanas metodi, salīdzinot to ar subjektīvo redzes asuma novērtēšanas metodi datorizētās programmas veidā.
Subjekti:
Pētījumā piedalījās 11 neiroloģiski veseli subjekti vecumā no 18 līdz 35 gadiem.
Metode:
Mērījumi tika veikti, izmantojot redzes izsaukto potenciālu metode (VEP) un psihofizikālā metode redzes asuma novērtēšanai.
Rezultāti un to analīze:
Korelācija starp abu metožu rezultātiem ir ļoti zema. Tas lielā mērā būtu skaidrojams ar zemo precizitāti VEP metodē, kam par pamatu varēja būt vairāki faktori. Subjektu grupā mazākā iegūtā vērtība VEP metodē bija 0,41 un lielākā-0,94 un psihofizikālā metodē lielākā vērtība bija 1,12 un mazākā-0,31.
Secinājumi:
1.sweep VEP metode ir noderīga redzes asuma novērtēšanai bērniem un ka tā ir izmantojama, lai novērtētu, kādu redzes asumu būtu iespējams sasniegt ambliopā acī pēc sekmīga ambliopijas ārstēšanas kursa beigām.
2.Amplitūda VEP metodē bija maksimāla pie vidējām telpiskām frekvencēm un samazinājās pie zemām un augstām frekvencēm. Šāda tendence sakrīt ar literatūrā atrodamo.
3.Redzes asuma vērtības (RA), iegūtas ar sweep VEP metodi, ir būtiski zemākas par RA vērtībām, iegūtām ar psihofizikālo metodi. Abas metožu rezultāti uzrādīja zemu korelāciju (R=0.29). Work is written in Latvian. It contains 20 pages, 5 figures, 7 plots, and 15 references
Keywords:
Visual evoket potentilas, psychophysical methods, correlation
Purpose:
First of all to explore the electrocardiophysiological objective visual acuity assessment method and after to compare it with a subjective of visual acuity assessment method with a computer programm.
Subjects:
11 neurological healthy subjects aged 18 to 35 years was participated in experiment.
Methods:
Measurements were made using the visual evoket potentials method (VEP) and psychophysical method for assessing visual acuity.
Results:
The correlation between the results of both methods is very low. This would largely be explained by the low accuracy of the VEP method, which could be the basis for a number of factors. Subjects' group a smaller value of VEP method was 0.41 and the largest-0, 94, and psychophysical method of greatest value was 1.12 and the lesser-0, 31.
Conclusions:
1. Sweep VEP method is useful for assessing visual acuity for children, and is used to know, how is the visual acuity can be achieved to ambliopic eye after a successful treatment amblyopia course is completed.
2. Amplitude of the VEP method was maximizing the average spatial frequencies and decreased at low and high frequencies. This trend coincides with the literature.
3. Visual acuity values (VA), were obtained with the sweep VEP method is substantially lower than the VA values obtained with psychophysical methods. Both methods result showed a low correlation (R = 0:29).