• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecāku, kuri audzina bērnus ar īpašām vajadzībām, uztvertā sabiedrības stigma un tās saistība ar vecāku pašefektivitāti, iejūtību pret sevi un vecāku distresu

Thumbnail
Öffnen
299-109680-Ikauniece_Kate_ki20021.pdf (694.3Kb)
Autor
Ikauniece, Kate
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Datum
2025
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vecāku, kuri audzina bērnus ar īpašām vajadzībām, uztvertās sabiedrības stigmas saistību ar vecāku pašefektivitāti, iejūtību pret sevi un vecāku distresu (N=109). Izmantotās metodes - Vecāku uztvertās sabiedrības attieksmes skala (PPPAS, Colic & Milacic-Vidojevic, 2021), Iejūtības pret sevi skala (SCS, Neff, 2003), Vecāku Kompetences izjūtas aptaujas pašefektivitātes skala (PSOC, Johnston & Mash, 1989), Vecāku Stresa indeksa aptaujas distresa skala (PSI, Abidin, 1995). Rezultāti rāda pozitīvu stigmas korelāciju ar distresu, negatīvu – ar pašefektivitāti un iejūtību pret sevi. Regresijas analīze rāda, ka visi trīs mainīgie prognozē distresu. Mediācijas analīze rāda daļēju iejūtības pret sevi un pašefektivitātes mediāciju starp stigmu un distresu. Bērna uzvedības grūtības pozitīvi korelē ar stigmu un distresu.
 
The study investigates associations between perceived public stigma and parental self-efficacy, self-compassion, and parental distress among parents of children with special needs (N=109). Measures used: the Parental Perceptions of Public Attitudes Scale (Colic & Milacic-Vidojevic, 2021), the Self-Compassion Scale (Neff, 2003), the Parenting Sense of Competence scale, self-efficacy subscale (Johnston & Mash, 1989), the Parental Stress Index, distress subscale (Abidin, 1995). Results show that stigma correlates positively with distress, and negatively with self-efficacy, self-compassion. Regression analysis shows that all three variables predict distress. Mediation analysis shows partial mediation between stigma and distress by self-compassion and self-efficacy. Child behavior difficulties correlate positively with stigma and distress.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70138
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

Verwandte Dokumente

Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.

  • Vecāku kompetences izjūta, vecāku stresa izjūta un vecāku pārliecības par zīdaiņa raudāšanu mātēm pirms un pēc vecāku emocionālā atbalsta speciālista (PEP mammas) sniegtā atbalsta 

    Krišjāne, Anita (Latvijas Universitāte, 2025)
    Šī bakalaura darba mērķis bija noskaidrot vai un kā mainās vecāku kompetences izjūta, vecāku stresa izjūta un vecāku pārliecības par zīdaiņa raudāšanu mātēm pirms un pēc vecāku emocionālā atbalsta speciālista jeb PEP mammas ...
  • Jauniešu un viņu vecāku piesaistes stils saistībā ar jauniešu un vecāku vērtējumu par vecāku romantiskajām attiecībām 

    Untāle, Beāte Marta (Latvijas Universitāte, 2023)
    Pētījuma mērķis bija noskaidrot kādas ir saistības starp piesaistes stilu un vecāku romantisko attiecību kvalitāti, jaunieša un vecāka vērtējumā. Saprast, vai pastāv atšķirības abu grupu vērtējumos un aplūkot saistības ...
  • Vecāku uztvertās apzinātās audzināšanas, vecāku uztvertā stresa un vecāku novērtēto bērnu emociju regulācijas prasmju saistība. 

    Mihejeva, Olga (Latvijas Universitāte, 2025)
    Pētījuma mērķis ir izpētīt vecāku uztvertās apzinātās audzināšanas saistību ar vecāku uztverto stresu un vecāku novērtēto bērnu emociju regulācijas prasmi, kā arī noskaidrot šo rādītāju atšķirības atkarībā no bērna izglītības ...

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV