Browsing by Author "Šavlovska, Dina"
Now showing items 1-20 of 21
-
Atgriezeniskā saite franču valodas kā svešvalodas mācīšanā klātienē un neklātienē : pētījums par skolotāju pielietotajām praksēm Latvijā
Znotiņa, Loreta (Latvijas Universitāte, 2022)Pētījuma mērķis ir izpētīt franču valodas kā svešvalodas skolotāju izmantotās atgriezeniskās saites prakses klātienes un tālmācības stundās. Šis pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir ... -
Baltu mitoloģijas dievību īpašvārdu tulkošana franču valodā: latviešu dainu tulkošana franču valodā
Griķe, Anna Elizabete (Latvijas Universitāte, 2013)Latvju dainas ir ne vien nacionāls, bet arī pasaules mēroga fenomens, par ko liecina arī to iekļaušana UNESCO pasaules mantojuma sarakstā. Mišels Žonvāls, Nadīne Vītols Diksona un Vaira Vīķe-Freiberga ir tulkojuši dainas ... -
Franču un latviešu valodas pagātnes laiku salīdzinošā analīze mūsdienu literārajos tekstos
Kuļbanska, Katrīna (Latvijas Universitāte, 2017)Šis pētījums ir vērsts uz pagātnes laiku salīdzinājumu franču un latviešu valodā. Pētījuma praktiskā daļa ir balstīta uz franču autoru mūsdienu literārajiem tekstiem un to tulkojumu latviešu valodā. Pētījuma pamatmērķis ... -
Franču valodas apguvēja motivācija tālsadarbības apguvē
Holsta, Anna (Latvijas Universitāte, 2014)Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt motivāciju apgūt franču valodu tālsadarbības projektā, kas norisinājās starp Latvijas Universitāti un Universitāti Stendhal-Grenoble 3. Iekšējie un ārējie faktori, kas ietekmē motivāciju ... -
Franču valodas apguvēju sintaktiskās kļūdas asinhronās rakstiskās mijiedarbībās
Ivanova, Viktorija (Latvijas Universitāte, 2018)Šī pētījuma mērķis ir apzināt franču apguvēju iesācēju līmenī sintakses struktūras apguves progresēšanu akadēmiskajā gadā. Šajā pētījuma pirmā daļa ir veltīta franču sintaksei. Mēs redzam sintakses īpatnības franču valodā, ... -
Franču valodas apguvēju starpkultūru komunikācijas stratēģijas asinhronās saziņās tiešsaistē no pieklājības teorijas perspektīvas
Ivanova, Viktorija (Latvijas Universitāte, 2020)Šī pētījuma mērķis ir analizēt pieklājības stratēģijas Latvijas un Kipras franču valodas apguvēju asinhronās saziņās tālsadarbības projekta ietvaros, kas tika veikts Latvijas Universitātes izglītības platformā Moodle. Šis ... -
Franču valodas kā svešvalodas apguvēja vārdu krājuma apguves stratēģijas
Beznosika, Jevgēnija (Latvijas Universitāte, 2019)Vārdu krājums ir viens no svarīgākajiem nosacījumiem svešvalodas apgūšanā. Mācoties vārdu krājumu ir nepieciešama mācību stratēģiju pielietošana. Pētīšana tiek balstīta uz vārdu krājuma apjoma koncepcijas izpēti un mācīšanas ... -
Komunikācija virtuālajā telpā kā veids, lai novērstu franču valodas apguvēju satraukumu
Bausova, Anna (Latvijas Universitāte, 2020)Šis darbs ir eksperimentāls pētījums, kura mērķis ir izpētīt komunikācijas ar automātisko partneri virtuālajā realitātē pielietošanu svešvalodas apgūšanas procesā ietekmi uz izglītojamo valodas satraukumu. Pētījuma pamatā ... -
Latviešu apguvēju pareizrakstības kļūdas franču valodā: Franču valodas centralizētā eksāmena rakstiskās daļas analīze
Stepanova, Ieva (Latvijas Universitāte, 2017)Bakalaura darba mērķis ir noteikt latviešu apguvēju raksturīgākās pareizrakstības kļūdas franču valodā kā svešvalodā. Pētījuma pirmajā daļā tiek izpētīta franču valodas pareizrakstība. Tās ietvaros tiek aplūkota saikne ... -
Latviešu valodas fonoloģijas problēmas frankofonajiem apguvējiem
Voite, Aiga (Latvijas Universitāte, 2014)AUTORS: Aiga Voite DARBA NOSAUKUMS: “Latviešu valodas fonoloģiskās problēmas frankofonajiem apguvējiem” DARBA APJOMS : teksts – 54 lappuses, literatūras avoti – 67 DARBA MĒRĶIS : Noteikt kādas problēmas varētu rasties ... -
Latviešu valodas nominālās determinācijas iezīmētāji – salīdzinošā pieeja
Kurtiša, Kristīne (Latvijas Universitāte, 2012)Šis pētījums ir vērsts uz nominālo determināciju franču un latviešu valodā , īpašu lomu piešķirot izteikuma teorijai , kā arī sniedzot vispārinātu ieskatu šīs kategorijas attīstībai latviešu valodas gramatikas nozarē. ... -
Latvijas skolotāju skatījums par franču valodas kā svešvalodas stundu vadīšanu klātienē un attālināti
Abramova, Aleksandra (Latvijas Universitāte, 2022)Visu Latvijas skolu piespiedu pāreja tālmācībā pēc paziņojuma par ierobežojumiem Covid-19 pandēmijas laikā iesaistīja skolotājus un izglītojamos jaunajā darba kontekstā. Tādēļ, ka nav izstrādātas un pārbaudītas metodikas ... -
Mutvārdu saziņa tiešsaistē: automātiskā sarunas partnera CALL-SLT piemērs
Zvaigzne, Linda (Latvijas Universitāte, 2018)Digitālie līdzekļi paver jaunas perspektīvas valodu mācīšanas procesā, īpaši attiecoties uz rakstu valodas un mutvārdu apguvi, kā arī uz valodas prasmju trenēšanu kopumā. Tie palīdz attīstīt skolēna patstāvīgās mācīšanās ... -
Nominālā determinācija franču valodā: gramatiskās kategorijas apguve
Šavlovska, Dina (Latvijas Universitāte, 2011)Darbs ir veltīts franču valodas nominālās determinācijas un īpaši artikula izpētei, kas ir viens no lielākajiem svešvalodu apguvēju problēmjautājumiem. Pētījuma mērķis ir analizēt Enonsiatīvo Operāciju teorijas (EOT) ... -
Pareizrakstība valodas stundās: problēmas un perspektīvas
Bulaņenko, Jekaterina (Latvijas Universitāte, 2010)Bakalaura darba nosaukums ir „Pareizrakstība valodas stundās: problēmas un perspektīvas”. Darbs iekļauj pārskatu par pareizrakstības kompetenci un iespējam, kurus piedāvā informācijas un komunikācijas tehnoloģijas ... -
Prāta karte kā melnraksta stratēģija
Nikolić, Marko (Latvijas Universitāte, 2013)Rakstnieki plāno savu rakstīšanas procesu visādi: daži no viņiem mēdz sacerēt lineārā veidā, citie pieliek lielākas pūles un cenšas organizēt savas idejas un strukturēt savu tekstu. Rakstnieki atšķiras arī pec tā, kā viņi ... -
Rakstīšanas un labošanas stratēģijas koprakstīšanā: wiki lapas izmantošana darbā ar latviešu franču valodas kā svešvalodas apguvējiem
Linde, Baiba (Latvijas Universitāte, 2017)Šī bakalaura darba tēma ir koprakstīšanas process interneta vidē. Pētījuma mērķis ir izanalizēt, kādas rakstības un labošanas stratēģijas izmanto franču valodas kā svešvalodas apguvēji koprakstīšanā izmantojot wiki. ... -
Rakstveida sarunu iezīmes tiešsaistes diskusiju forumos
Namatēva, Zane (Latvijas Universitāte, 2017)Pastāv dažādas komunikācijas formas un viena no tām ir digitālā komunikācija. Ziņu sūtīšana un saņemšana notiek digitālā vidē, kur valda īpaši noteikumi, nerakstīti likumi, kur valodas stila pielietojums atšķiras gan ... -
Runas atpazīšanas tehnoloģija CALL-SLT programmatūrā: izrunas spēļu piemērs latviešu valodīgajiem franču valodas apguvējiem
Hlomova, Viktorija (Latvijas Universitāte, 2018)Šis pētījums attiecināms uz valodu apguvi ar datora palīdzību. Darba mērķis ir izpētīt runas atpazīšans tehnoloģijas efektivitāti programmatūrā CALL-SLT, lai noteiktu, vai platforma var tikt izmantota franču valodas izrunas ... -
Sinhrono un asinhrono rakstisko mijiedarbību vadīšana: mentoru un studentu saziņas analīze tālsadarbības projektā
Logina, Agnese (Latvijas Universitāte, 2017)Attālinātu studentu grupu vadīšana ir viena no lielākajām grūtībām tālsadarbības projektos. Mentoru un studentu tieša kontakta trūkums ir būtisks ierobežojums, kas būtu jāņem vērā, jo dalībnieku saziņas dinamika ir būtisks ...