Show simple item record

dc.contributor.advisorDzenis, Jānisen_US
dc.contributor.authorDobžanska, Janaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:43:02Z
dc.date.available2015-03-24T06:43:02Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other32493en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16239
dc.description.abstractBakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 35 lappusēm. Tas satur 24 attēlus, 28 atsauces uz literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: redzes asums, krāsu redze, kontrastredze, forijas, skolas vecuma bērni, panākumi skolā. Darba mērķis: Novērtēt vai pastāv korelatīva sakarība starp redzes funkciju traucējumiem un sekmēm skolas vecuma bērniem. Metodika: eksperimentā piedalījās 703 subjekti: 373 sievietes un 330 vīrieši vecumā no 7 līdz 18 gadiem. Subjekti tika sadalīti trīs līmeņos atkarībā no vispārējās sekmības. Lai noteiktu vai kādam no redzes funkciju traucējumiem ir statistiski nozīmīga ietekme uz skolnieku sekmēm, tika izmantota hipotēžu pārbaude par divu ģenerālkopu proporcijām. Rezultāti: 16% subjektu tika konstatēti dažādi redzes funkciju traucējumi. Secinājumi: Nav novērojama statistiski nozīmīga atšķirība starp atsevišķiem redzes funkciju traucējumiem un skolnieku sekmēm. Bet ir statistiskās ticamības palielināšanās C zināšanu līmeņa proporcijas atšķirībām izlasēm ar dažādu redzes defektu skaitu.en_US
dc.description.abstractBachelor thesis is written in Latvian by computer on 35 pages. It contains 24 figures. There are 28 references to literature. Key words: visual acuity, color vision, contrast sensitivity, phoria, school age children, learning advancement. Aim: to evaluate whether there is a correlative relationship between visual function disorders and school age children advancement. Methods: 703 subjects participated in the experiment: 373 women and 330 men between the ages of 7 and 18 years. Subjects were divided into 3 levels depending on the school advancement. To determine whether any of the visual impairment has a statistically significant effect on student performance, was used test hypotheses about two general proportions. Results: 16% of subjects were detected some kind of visual function disorders. Conclusions: no statistically significant difference were found between visual function disorders and school advancement, but the statistical confidence level increases within group C, when subjects have more visual function disorders.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizikaen_US
dc.titleRedzes funkciju traucējumu ietekme uz skolas vecuma bērnu sekmēmen_US
dc.title.alternativeImpact of visual function disorders on school age children advancementen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record