dc.contributor.advisor | Kassaliete, Evita | en_US |
dc.contributor.author | Griķe, Baiba | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T06:43:05Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T06:43:05Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.identifier.other | 42617 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16261 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 41 lapas. Tas satur 33 attēlus, 7 tabulas, 2 pielikumus un 26 atsauces uz literatūras avotiem.
Darba mērķis: Noteikt, vai sākumskolas skolēniem ar lasīšanas grūtībām un bez lasīšanas grūtībām redzes funkcijas ir atšķirīgas.
Dalībnieki: 1773 sākumskolas skolēni no 16 Rīgas skolām, vecumā no 6 līdz 11 gadiem, no kuriem 52% bija meitenes un 48% - zēni.
Metode: Dati par redzes funkcijām un lasīšanas raitumu tiek iegūti no redzes skrīninga.
Rezultāti: Skolēniem ar lasīšanas grūtībām (p≤0,05) ir lēnāks verģences atbildes ātrums, ilgāka akomodācijas atbilde uz -2,0 D lēcām, samazināts redzes asums tuvumā un augstāks stereoredzes slieksnis nekā skolēniem bez lasīšanas grūtībām.
Atslēgas vārdi: lasīšanas raitums, redzes funkcijas, redzes skrīnings, sākumskolas skolēni. | en_US |
dc.description.abstract | Bachelor thesis is written in Latvian by computer on 41 pages. It contains 33 figures, 7 tables, 2 attachments and 26 references to literature.
Aim: To determine if primary school students with reading difficulties and without reading difficulties visual function is different.
Participants: 1773 students from 16 schools of the Riga, aged 6 to 11 years, of whom 52% were girls and 48% - boys.
Method: Data about visual functions and reading fluency are collected from vision screening.
Results: Students with reading difficulties (p ≤ 0.05) are slower vergence response speed, longer accommodation answer to -2.0D lenses, reduced visual acuity near and above the stereo threshold than students without reading difficulties.
Keywords: reading fluency, visual functions, vision screening, primary school students. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fizika | en_US |
dc.title | Redzes funkcijas sākumskolas skolēniem ar lasīšanas grūtībām | en_US |
dc.title.alternative | Visual functions in primary school students with reading difficulties | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |