• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Akomodācijas funkcijas skolas vecuma bērniem ar lasīšanas traucējumiem

Thumbnail
View/Open
304-22188-Barisnikova_Ksenija_KB07063.pdf (1.447Mb)
Author
Barišņikova, Ksenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Lācis, Ivars
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā uz 46 lapām, satur 15 attēlus, 9 tabulas, 5 pielikumus un 26 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis. novērtēt skolas vecuma bērniem akomodācijas funkcijas un lasīšanas ātrumu. Subjekti. 118 dalībnieki, vecumā no 7 līdz 10 gadiem. 48 – kontrolgrupā, 70 -mērķa grupā. Metode. Akomodācijas funkciju novērtēšana ar flipera, push-up testiem, lasīšanas ātruma noteikšana: izlasīto vārdu skaits minūtē, lasītprasmju anketēšana. Rezultāti un secinājumi. 58,7% bērnu lasīšanas ātrums ir zem normas līmeņa. Novērtēšanas metodes izvēle ietekmē akomodācijas amplitūdas mērījumu rezultātus. 26% bērnu veidojas saistība starp akomodācijas atslābināšanas fāzi un lasītprasmi un 15% starp akomodācijas sasprindzinājuma fāzi un lasītprasmi. Atslēgvārdi. Lasītprasme, akomodācijas amplitūda, akomodācijas vieglums.
 
Master thesis is written in Latvian, it consists of 46 printed pages, 15 figures, 9 tables, 5 appendices and 26 references. Aim. Evaluate accommodative function and reading skills in school children. Subjects. 118 individuals of 7 – 10 years of age range. 48 – control group, 70 – experimental group. Method. Evaluation of accommodative function with flipper and push-up tests, reading skills: words per minūte, reding skill questionnaire. Results and conclusion. There is 58,7% children with poor reading skills. Method chois of evaluation of accommodative amplitude can influence results. In 26% of children exist relationship between accommodation relaxation phase and reading skills, and in 15% between accommodation tension phase and reading skills. Key words. Reading skills, accommodative amplitude, accommodative facility.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17596
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV