Show simple item record

dc.contributor.advisorLācis, Ivarsen_US
dc.contributor.authorBarišņikova, Ksenijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:06:47Z
dc.date.available2015-03-24T07:06:47Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22188en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17596
dc.description.abstractMaģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā uz 46 lapām, satur 15 attēlus, 9 tabulas, 5 pielikumus un 26 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis. novērtēt skolas vecuma bērniem akomodācijas funkcijas un lasīšanas ātrumu. Subjekti. 118 dalībnieki, vecumā no 7 līdz 10 gadiem. 48 – kontrolgrupā, 70 -mērķa grupā. Metode. Akomodācijas funkciju novērtēšana ar flipera, push-up testiem, lasīšanas ātruma noteikšana: izlasīto vārdu skaits minūtē, lasītprasmju anketēšana. Rezultāti un secinājumi. 58,7% bērnu lasīšanas ātrums ir zem normas līmeņa. Novērtēšanas metodes izvēle ietekmē akomodācijas amplitūdas mērījumu rezultātus. 26% bērnu veidojas saistība starp akomodācijas atslābināšanas fāzi un lasītprasmi un 15% starp akomodācijas sasprindzinājuma fāzi un lasītprasmi. Atslēgvārdi. Lasītprasme, akomodācijas amplitūda, akomodācijas vieglums.en_US
dc.description.abstractMaster thesis is written in Latvian, it consists of 46 printed pages, 15 figures, 9 tables, 5 appendices and 26 references. Aim. Evaluate accommodative function and reading skills in school children. Subjects. 118 individuals of 7 – 10 years of age range. 48 – control group, 70 – experimental group. Method. Evaluation of accommodative function with flipper and push-up tests, reading skills: words per minūte, reding skill questionnaire. Results and conclusion. There is 58,7% children with poor reading skills. Method chois of evaluation of accommodative amplitude can influence results. In 26% of children exist relationship between accommodation relaxation phase and reading skills, and in 15% between accommodation tension phase and reading skills. Key words. Reading skills, accommodative amplitude, accommodative facility.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizikaen_US
dc.titleAkomodācijas funkcijas skolas vecuma bērniem ar lasīšanas traucējumiemen_US
dc.title.alternativeAccommodative function in school age children with reading difficultiesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record