Show simple item record

dc.contributor.advisorIkaunieks, Gatisen_US
dc.contributor.authorBiukšāne, Ivetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:36:46Z
dc.date.available2015-03-24T07:36:46Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43033en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19781
dc.description.abstractMaģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 58 lappusēm. Tas satur 40 attēlus, 2 tabulas, 4 formulas, 3 pielikumus, 39 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis: Novērtēt pūļa efekta mērījumu lietderību lasīšanas spēju novērtēšanā un noskaidrot, vai ar uztveres treniņu palīdzību var panākt traucējošā pūļa efekta ietekmes mazināšanu. Metode: Fiksējot skatu uz mērķa stimulu, nosaukt vidējo burtu virzienā uz labo pusi un uz leju; veikt redzes uztveres treniņus labajā un apakšējā redzes lauka daļā. Rezultāti: Pūļa efekta novērtēšanas tests ir pielietojams redzes skrīningā. Ar uztveres treniņu palīdzību lasīšanas ātrums tiek uzlabots par 7±0,8%. Daudz efektīvāk uztveres treniņus veikt labajā redzes lauka daļā. Atslēgas vārdi: Pūļa efekts, uztveres apgabals, skolas vecuma bērni, lasīšana, uztveres trenēšana.en_US
dc.description.abstractMaster thesis is written in Latvian, in computer typesetting on 58 pages. It contains 40 figures, 2 tables, 4 formulas, 3 attachments, 38 references to literature sources. The aim: To evaluate usefulness of crowding effect measurements in evaluation of reading ability and find out, how to reduce crowding effect with visual perception trainings. Methods: Using a letter recognition task, make trigram measurements, which are presented in different positions to the left and right of fixation; make trigram letter recognition trainings to the lower and right visual fields. Results: Crowding effect measurements are applicable to the vision screening. Perceptual training tasks improve reading speed about 7±0,8%. Key words: crowding effect, visual span, school age children, reading, perceptual learning.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizikaen_US
dc.titlePūļa efekts un lasīšanas spējasen_US
dc.title.alternativeCrowding effect and reading abilityen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record