Stimula telpisko frekvenču ietekme uz lasīšanas ātrumu skolas vecuma bērniem
Autor
Grauduma, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Kassaliete, Evita
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pārāk lēns lasīšanas ātrums, kā arī lasītājam nepiemēroti ātrs lasīšanas temps negatīvi ietekmē teksta satura uztveri. Viens no faktoriem, kas ietekmē lasīšanas ātrumu ir burtu lielums.
Bakalaura darba mērķis ir ar Radnera testu noteikt optimālo burtu izmēru skolas vecuma bērniem lasīšanas tekstos.
Izmantojot Radnera lasīšanas testu latviešu valodā, katrā vecuma posmā tika iegūts labākais lasītā teksta redzes asums un maksimālais lasīšanas ātrums. Iegūtais labākais lasītā teksta redzes asums tika salīdzināts ar mācību grāmatās ieteicamo lasītā teksta redzes asumu. Lielākā daļa no iegūtajiem rezultātiem atbilst ieteicamajam lasītā teksta redzes asumam.
Atslēgvārdi: Radner lasīšanas tests; burtu lielums; lasīšanas ātrums; telpiskā frekvence. The perception of text content is negatively affected by too slow, also too fast reading speed. One of the factors which affect reading speed is the size of the letters.
The aim of the bachelor thesis is to determine the optimal letter size in texts with the Radner test for the school-age children.
The best visual acuity of reading text and maximum reading speed was obtained in each age group by using Radner reading test in latvian. The best visual acuity outcome was compared with the reading text visual acuity suggested in the textbooks. Most of the results corresponding to the recommended visual acuity of reading text.
Key words: Radner reading test, letter size, reading speed, spatial frequency.