Show simple item record

dc.contributor.advisorKassaliete, Evitaen_US
dc.contributor.authorJuraševska, Andaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:01:31Z
dc.date.available2015-03-24T08:01:31Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other29955en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21684
dc.description.abstractMaģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 43 lpp., tas satur 21 attēlu, 8 tabulas, 1 pielikumu un 30 literatūras atsauces. Darba mērķis: izstrādāt metodiku lasītprasmes testu pielietojumam un rezultātu interpretācijai. Pētījuma dalībnieki: pētījumā piedalījās 2455 bērni vecumā no 7 līdz 18 gadiem. Metode: pielietojot izvēlētos lasītprasmes testus, veikti mērījumi, datu statistiskā analīze rezultātu interpretācijas kritēriju izstrādei. Hipotēze: ar lasītprasmes novērtēšanas testiem ir iespējams pilnīgāk raksturot lasīšanas grūtības salīdzinājumā ar lasīšanas ātruma testu. Rezultāti: ar 95% ticamību lasīšanas ātruma un lasītprasmes testu rezultātu saistību apraksta šāds vienādojums LĀ=-3,6V-0,7N-1Ā+0,0014R+173. Secinājumi: 10% skolas vecuma bērnu ir lasīšanas grūtības. Atslēgas vārdi: Lasīšanas ātrums, vārdu atpazīšana, nevārdu kodēšana, DEM, RAN, „izlecējdati”.en_US
dc.description.abstractMaster thesis is written in Latvian, in computer typeset on 43 pages. It contains 21 figure, 8 tables, and 1 appendix. There are 30 references to literature sources. Aim: To develop a methodology for application of reading skill tests and interpretation of the results. Subjects: 2455 subjects (age 7-18 years old) participated in the experiment. Method: Reading skill tests were applied data were evaluated by chosen reading skill tests and whereas criterions were determined by statistical analysis. Hypothesis: By using the reading skill tests, it is possible to characterize reading difficulties more detailed. Results: With 95% confidential level reading speed and reading skill tests can be explained by equation LĀ=-3,6V-0,7N-1Ā+0,0014R+173. Conclusions: 10% of all the children have reading difficulties. Keywords: Reading speed, words recognition, nonword decoding, RAN, DEM, outlier.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizikaen_US
dc.titleMetodikas izstrāde lasītprasmes novērtēšanaien_US
dc.title.alternativeThe methodology for the assessment of reading skillsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record