• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iespējas lasītprasmes pilnveidošanai matemātikas mācību procesā

Thumbnail
View/Open
304-43978-Ose_Zane_zo07001.pdf (1.251Mb)
Author
Oše, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
France, Ilze
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā „Iespējas lasītprasmes pilnveidošanai matemātikas mācību procesā” tiek veikts pētījums par mācību paņēmieniem skolēnu lasītprasmes attīstīšanai matemātikas mācību procesā. Darbs sastāv no piecām nodaļām: 1. nodaļā tiek apskatīts termins lasītprasme dažādos literatūras avotos; 2. nodaļā tiek aprakstīta lasītprasme matemātikā; 3. nodaļā tiek aplūkoti mācību modeļi un paņēmieni skolēnu lasītprasmes pilnveidošanai; 4. nodaļā tiek veikts pētījums par skolēnu lasītprasmes uzlabošanu matemātikas mācību procesā; 5. nodaļā tiek aprakstītas autores izstrādātās darba lapas skolēniem ar metodiskajiem ieteikumiem skolotājiem, tās iekļautas 1. pielikumā. Atslēgvārdi: lasītprasme matemātikā, lasītprasmes attīstīšana, mācību paņēmieni, matemātikas mācību process.
 
The master thesis “Literacy improvement possibilities in mathematics teaching- learning process” studies how to improve the students’ literacy in the mathematics teaching-learning process. The thesis is structured as following: the 1st section consists of a literature review of the term “literacy”; the 2nd section describes literacy in mathematics; the 3rd section provides an overview of different teaching models and methods how to improve students’ literacy; the 4th section studies improvement possibilities of students’ literacy in the mathematics teaching-learning process; the 5th section describes the mathematic worksheets developed by the author, which include methodological suggestions for teachers, which are included in appendix 1. Key words: literacy in mathematics, literacy improvement, teaching techniques, mathematics teaching process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21767
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV