Iespējas lasītprasmes pilnveidošanai matemātikas mācību procesā
Autor
Oše, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
France, Ilze
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbā „Iespējas lasītprasmes pilnveidošanai matemātikas mācību procesā” tiek veikts pētījums par mācību paņēmieniem skolēnu lasītprasmes attīstīšanai matemātikas mācību procesā.
Darbs sastāv no piecām nodaļām: 1. nodaļā tiek apskatīts termins lasītprasme dažādos literatūras avotos; 2. nodaļā tiek aprakstīta lasītprasme matemātikā; 3. nodaļā tiek aplūkoti mācību modeļi un paņēmieni skolēnu lasītprasmes pilnveidošanai; 4. nodaļā tiek veikts pētījums par skolēnu lasītprasmes uzlabošanu matemātikas mācību procesā; 5. nodaļā tiek aprakstītas autores izstrādātās darba lapas skolēniem ar metodiskajiem ieteikumiem skolotājiem, tās iekļautas 1. pielikumā.
Atslēgvārdi: lasītprasme matemātikā, lasītprasmes attīstīšana, mācību paņēmieni, matemātikas mācību process. The master thesis “Literacy improvement possibilities in mathematics teaching- learning process” studies how to improve the students’ literacy in the mathematics teaching-learning process.
The thesis is structured as following: the 1st section consists of a literature review of the term “literacy”; the 2nd section describes literacy in mathematics; the 3rd section provides an overview of different teaching models and methods how to improve students’ literacy; the 4th section studies improvement possibilities of students’ literacy in the mathematics teaching-learning process; the 5th section describes the mathematic worksheets developed by the author, which include methodological suggestions for teachers, which are included in appendix 1.
Key words: literacy in mathematics, literacy improvement, teaching techniques, mathematics teaching process.