Show simple item record

dc.contributor.advisorMencis, Jānisen_US
dc.contributor.authorPlūme, Jānisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:01:46Z
dc.date.available2015-03-24T08:01:46Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9838en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21815
dc.description.abstractDiplomdarbā galvenā tēma ir uzdevumu izstrāde, lai nostiprinātu zināšanas kombinatorikas un varbūtību teorijas kursā apguvē pamatskolā. Darbā tiek aplūkots esošais un bijušais mācību programmas standarts 7.-9. klasei algebras kursā. Darbā ir modelēti kombinatorikas un varbūtību teorijas uzdevumi mācību vielas nostiprināšanai izmatojot kārtis. Ar kāršu palīdzību tiek veikti eksperimenti, kā arī uzdevumi tiek risināti aritmētiski. Šajā darbā piedāvātie uzdevumi ir kā alternatīva jau ierastajiem tēmas nostiprināšanas uzdevumiem. Šie autora piedāvātie uzdevumi ir piesaistīti taustāmākam lietām, tas varētu dot labākus rezultātus. Veidojot darbu autors konstatēja, ka ne visu, kas attiecas uz kombinatoriku un varbūtību teorijas apguvi pamatskolā var modelēt ar kārtīm, dažkārt klasiskie piemēri ir labāki un pārliecinošāki. Šo darbu var izmantot, kā papildmateriālu kombinatorikas un varbūtību teorijas kursa vielas nostiprināšanai, kā arī ierosmei izstrādāt līdzīgi veidotus uzdevumus citās matemātikas tēmās pamatskolā un vidusskolā.en_US
dc.description.abstractThe main theme of this diploma paper is task development in order to strengthen the knowledge gained in the theory of combinatorics and probability in primary schools. The author describes the current and previous standard of the educational programme for algebra course designed for class 7-9. To strengthen the knowledge the tasks in the theory of combinatorics and probability are created by experimenting with cards. However, tasks are being solved also arithmetically. The tasks proposed in this paper are as an alternative to the usual theory strengthening tasks. As they are related to more tangible things, they could bring better results. During writing this paper, the author found out that not everything related to the acquisition of the theory of combinatorics and probability in primary school can be simulated with cards; sometimes the classical examples are better and more conclusive. This paper can be used as a supplementary material for strengthening the knowledge of the theory of combinatorics and probability, and as an initiative to develop similarly created tasks in other fields of mathematics in primary and secondary schools.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKombinatorikas un varbūtību teorijas apguve pamatskolāen_US
dc.title.alternativeStudying combinatorics and the theory of probability at primary schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record