Vārdu atpazīšanas testa kritēriji skolas vecuma bērniem
Author
Meļķe, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Kassaliete, Evita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 45 lapām. Tas satur 32 attēlus, 6 tabulas, 2 pielikumus un 28 atsauces uz literatūras avotiem.
Darba mērķis: Noskaidrot kritērijus vārdu atpazīšanas testam, pēc kuriem varētu spriest vai skolēnam ir vai nav sagaidāmas mācīšanās grūtības.
Eksperimenta dalībnieki: 959 skolēni no 1.-9. klasei.
Metode: Datorizēta programma, kas secīgi nomaina dažāda garuma vārdus, parādot tos 100 – 500 milisekundes. Atbilde sagaidīta mutiski un nofiksētas pareizās un nepareizās atbildes.
Rezultāti: Starp vārdu atpazīšanas testu un lasītprasmes testu pastāv cieša korelācija. Lasītāji ar labu lasīšanas ātrumu atpazīst procentuāli vairāk vārdu, nekā lasītāji ar samazinātu lasīšanas ātrumu. Vārda garums ietekmē spēju atpazīt vārdu.
Atslēgas vārdi: vārda atpazīstamība, vārda garums, lasītprasme, uztveres apgabals The Bachelor Thesis ir written in Latvian on 45 pages. It contains 32 figures, 6 tables and 28 bibliographic references.
Objective: To find criteria of word recognition test by which to judge whether or not the student is expected to have learning difficulties.
Participants of the experiment: 959 school age children from grade 1 to grade 9.
Method: Computer – based program, that switches variable lenght words sequentially by showing them 100 – 500 miliseconds. Answers are expected orally, correct and incorrect answers are recorded.
Results: There is a strong correlation between word recognition test and reading test. Readers with good reading speed recognizes higher percentage of words than readers with reduced reading speed. The word length effect on the ability to recognize words.
Key words: word recognition, word length, reading skills, perceptual span