Show simple item record

dc.contributor.advisorLācis, Ivarsen_US
dc.contributor.authorEkimāne, Lāsmaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:24:34Z
dc.date.available2015-03-24T08:24:34Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other29203en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23716
dc.description.abstractMaģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 56 lapām. Tas satur 20 attēlus, 6 tabulas, 3 pielikumus, 42 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis: noskaidrot, vai lasīšanas uzdevumos darbojas Gestalt grupēšanas principi un kā tie ir atkarīgi no lasītprasmes. Dalībnieki: 9 bērni vecumā no 8 līdz 10 gadiem ar atšķirīgu lasītprasmi. Metode: Acu kustībupieraksts veikts ar iViewX videookulogrāfu. Kā stimuli tika izveidoti 7 teksti ar dažādu vārdu izvietojumu un teksta apstrādi. Rezultāti: Bērniem ar lasīšanas grūtībām lasīšanas uzdevumu pierakstos izdalās netipiski īsas sakādes un ilgas fiksācijas. Grupēšanas principi ietekmē acu kustību raksturlielumus tad, ja ir maza lasīšanas pieredze un vārdu krājums. Skata pozīcijas izkliede, fiksējot uz punktu, ir tieši saistīta ar lasītprasmi. Bērni ar lasīšanas grūtībām 1,5° lielā laukumā koncentrē līdz 56% no fiksācijas laika, pārējie – virs 70%.en_US
dc.description.abstractThe Master Thesis is written in Latvian on 56 pages. It contains 20 figures, 6 tables, 3 appendixes, 42 references. Purpose: To ascertain if the influence of Gestalt grouping principles exists in reading and its dependence of reading skills. Subjects: 9 children aged 8-10, with different reading skills. Methods: To detect eye movements, iViewX Hi-Speed eye tracker was used. 7 texts with different word layout and text processing were made as stimuli. Results: Children with reading disability show abnormally short saccades and long fixations during text reading. Influence of grouping principles exist when the reading experience and the lexicon is poor. A correlation between the dispersion of gaze points during point fixation and reading skills is present. Children with reading disability focus 56% of gaze points in area of 1,5°, while control group children focus 70% of gaze points during fixation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizikaen_US
dc.titleBērnu acu kustību pētījumi lasīšanas uzdevumosen_US
dc.title.alternativeStudy of children's eye movements during readingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record