• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Internetveikals kā masu apkalpošanas sistēmas piemērs

Thumbnail
View/Open
304-13359-Veronika_Meinarte_MaSt040003.pdf (399.4Kb)
Author
Meinarte, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Budkina, Nataļja
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Dotajā darbā tiek apskatīts internetveikals kā masu apkalpošanas sistēmas piemērs. Ir apskatīta masu apkalpošanas teorija, kura pēc tam pielietota reālas situācijas pētīšanai. Analīzes mērķis – atrast uz izpētīt sistēmas efektivitātes rādītājus, lai pēc tam varētu piedāvāt visoptimālāko modeli. Darbā tiek apskatīta sistēma ar trīs kanāliem, kurā ir iespējami trīs apkalpošanas veidi. Ir sagatavoti dati analīzei, apskatīti dažādi matemātiskie modeļi, aprēķināti un salīdzināti sistēmas efektivitātes rādītāji. Ņemot vērā rezultātus, tiek piedāvāts optimālākais klientu apkalpošanas modelis internetveikalam.
 
There is an overview of internet shop as a mass service system example. There is overview mass service theory, which is applied for real situation investigation. Analysis target is to find and to investigate system efficiency pointers, and, after, target is to offer most optimal system model. There is an overview of sustem with three channels. There are possible three service types. There are prepared data for analysis, various mathematical models are examined, system efficiency pointers are calculated and compared. Taking into account results, the most optimal service is offered for internet shop.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25556
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV