• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Automatizēta pārbaudes darba veidošanas iespējas matemātikā

Thumbnail
View/Open
304-18701-Kronbergs_Rodrigo_rk06018.pdf (1.493Mb)
Author
Kronbergs, Rodrigo
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Vēzis, Viesturs
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs veltīts automatizēto pārbaudes darbu veidošanas problemātikai vidusskolā. Darba pirmā daļā ir aplūkoti un analizēti matemātikas mācīšanās, mācīšanas un pārbaudes darbu veidošanas pedagoģiski psiholoģiskie aspekti. Darba ietveros pēc autora izstrādātiem kritērijiem izpētītas un salīdzinātas automatizētās skolēnu zināšanu pārbaudes sistēmas. Kā piemērotākā matemātiķiem tika atzīta izglītojamo zināšanu novērtēšanas un pašpārbaudes sistēma Tests, kas izstrādāta Latvijas Universitātē. Savukārt darba 3. daļā sniegti metodiskie ieteikumi darbam ar autora izveidotajiem 32 pārbaudes darbu komplektiem, kas aprobēti un pilnveidoti Privātajā Vidusskolā „Klasika”. Autora jaunā metodiskā pieeja skolēnos izraisīja paaugstinātu interesi un motivāciju apgūt mācību priekšmetu matemātika
 
Graduation work deals with automated verification works, the problem of high school. Working the first part deals with analysis and mathematics learning, teaching and testing work making educational-psychological aspects. Work will include criteria developed by the author explores and compares students knowledge of automated test systems. How appropriate mathematics was recognized student knowledge assessment and self – test system, made by Latvian University. By contrast the third part presents the methodological recommendations for working with the author's work created 32 test kits, approved and developed in the private high school “Klasika". Author of a new methodological approach resulted in an increased students interest and motivation to learn mathematics subjects.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25574
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV