• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzņēmuma klientu apmierinātības aptaujas rezultātu analīze ar izlašu novērošanas metodēm

Thumbnail
View/Open
304-31919-Berzina_Ance_MaSt040010.pdf (458.8Kb)
Author
Ansone, Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Budkina, Nataļja
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir „Uzņēmuma klientu apmierinātības aptaujas rezultātu analīze ar izlašu novērošanas metodēm”. Klientu apmierinātības aptauja tika veikta valsts aģentūrā „Tehnisko palīglīdzekļu centrs”. Diplomdarbā aprakstīts izlašu metodes teorētiskais pamats, kas aptver sadaļas par izlašu veidiem, imputācijas metodēm un koriģēto svaru klašu izmantošanu nerespondences novēršanai. Šī teorija pielietota, lai apkopotu klientu aptaujas rezultātus, novērtētu procentuālo attiecību lielumus apsekojumā, kā arī, lai novērtētu nerespondences ietekmi uz anketēšanas rezultātiem un izvēlētos un pielietotu vispiemērotāko imputācijas metodi. Darbā veikts salīdzinājums starp novērtēšanas procesā pielietotajām metodēm. Diplomdarba apjoms ir 63 lappuses. Darbā ir 1 attēls, 9 tabulas un 9 pielikumi. Izmantotās literatūras saraksts sastāv no 5 literatūras avotiem.
 
The topic of the graduation paper is Analyses of the Enterprises Clients Satisfaction Survey Results by Using Sampling Methods. The client’s satisfaction survey was done in the „Technical centre of remedy ”. The graduation paper discrabes theoretical bases of the sampling method, that contains chapters describing kinds of samples, imputation methods, weighting class adjustment for treating non-response. This theory is applied for estimation of the results of clients satisfaction survey, for estimation of different percentage proportions in survey, and also for estimation of nonresponse, choosing and useing the appropriate imputation method. The graduation method consists of 63 pages. There is 1 graph, 9 tables and 9 annexes. The bibliography lists 5 sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/25677
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV