Skolēnu motivēšana pamatskolas fizikas apguvei
Author
Lesiņa, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Dudareva, Inese
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir noskaidrot faktorus, kas kavē pamatskolas skolēnu motivāciju mācīties fiziku, un piedāvāt risinājumus kā tos novērst, izmantojot dažādas mācību metodes un formas, uzskates un modernos mācību līdzekļus. Tas radies, ņemot vērā autores personīgo pieredzi, strādājot skolā par fizikas skolotāju pamatskolas klasēs un konstatējot, ka skolēniem ir salīdzinoši zema motivācija mācīties fiziku.
Darbā apskatīts, kas ir motivācija, tās veidi, pastiprinātāju ietekme uz motivāciju, motivāciju kavējošie faktori, kā arī sniegts ieskats par darba praktisko daļu, kurā aplūkoti aprobēti pamatskolas skolēnu motivēšanas paņēmieni fizikā.
Darba gaitā iegūtie rezultāti parāda skolēnu attieksmes maiņu pret fiziku mācīšanos, kā arī atspoguļo viņu sekmju līmeni pirms un pēc motivēšanas. The goal of paper is to establish the factors that delay motivation of primary school students to learn physics and to offer solutions how to eliminate them using various teaching methods and forms, demonstrations and modern teaching tools. The goal emerged from the author's personal experience working at school as a teacher of physics for primary classes and discovering students’ relatively low motivation in learning physics.
The paper examines what is the motivation and its types, how reinforcers affect the motivation, delaying factors of the motivation as well as it provides an insight into the practical part of the paper that deals with approbated motivation methods of primary school students.
The results obtained during the research show changes in students’ attitude to physics and level of their grades before and after the motivation.