Redzes uztveres treniņš ar dažādas grūtības pakāpes stimuliem
Author
Šermukšne, Zinta
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Fomins, Sergejs
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā uz 76 lapām, satur 41 attēlus, 19 tabulas, 2 pielikumus, 39 literatūras avotu atsauksmes.
Atslēgas vārdi: uztveres mācīšanās, Gabora režģis.
Darba mērķis: novērtēt stimulu uztveres uzlabojumus un to lielumu atšķirību pēc treniņa ar dažādas grūtības stimuliem.
Eksperimenta dalībnieki: 15, kas sadalīti grupās pa 5 un pildīja eksperimentu ar dažādas grūtības stimulu.
Metode: stimulu veido Gabora režģi, kuru skaits atkarīgs no stimula grūtības. Vienlaicīgi tiek rādīts 1 stimuls un jāpasaka vai tas ir pilns vai tukšs, pa labi vai pa kreisi.
Rezultāti un analīze: tiek iegūtas pareizo atbilžu skaita un reakcijas laika izmaiņas. Dati analizēti zīmējot psihometriskās līknes, veicot korelācijas analīzi
Secinājumi: pie treniņa ar augstas grūtības stimulam, notiek uzlabojuma pārnese uz zemākas grūtības stimuliem Master thesis is written in Latvian. It contains 76 pages, 41 figures, 19 tabeles, 39 rederences.
Keywords: perceptual learning, Gabor patches.
Purpose: to evaluate perceptual improvements and their quantity differences after learning of stimuli of different difficulty level.
Subjects: 15 subjects which are divided into 3 groups and realized experiment with different stimuli.
Methods: stimuli consists of Gabor patches whose number depends on difficulty level. Software shows one stimuli and subject need to determine whethere it is turned left or right, or emty or compleated
Results: as a result we got correct answer amount and reaction time changes. The data is analyzed by drawing psychometric curves, doing correlation analyses
Conclusions: after perceptual learning with stimuli of high difficulty improvement occur at stimuli of lower difficulty