Oligopols un reklāma
Author
Konovalova, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Bula, Inese
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā aprakstīts oligopola tirgus, analizēti daži oligopola tirgus modeļi (bimatricu spēle, Gutenberga modelis). Īpaši analizēta reklāmas ietekme uz oligopola tirgu. Tā kā gan reklāmasdevējus, gan reklāmas pasūtītājus var uzskatīt par oligopolistiem, tad, pamatojoties uz rakstu [2], apskatīta reklāmdevēju optimālā līguma sastādīšanas problēma viena un divu reklāmas pasūtītāju gadījumā.
Atslēgas vārdi: oligopols, Gutenberga modelis, reklāma, stohastiskā optimizācijas problēma, Neša līdzsvars, avīžu pārdevēja problēma. Within this Diploma Paper, oligopoly has been described, few oligopoly market models have been analyzed (such as Bi-matrix game, Gutenberg model). Advertising influence on the market of oligopoly is especially analyzed within this paper. Since we refer to, publisher and advertiser, as players of the oligopoly market, based on the article [2], the optimal contract problem of publisher having one or two advertisers cases has been reviewed.
Keywords: oligopoly, Gutenberg model, advertising, stochastic optimization problem, Nash equilibrium, newsvendor problem.